Öröm és rettegés a Balatonnál

Kilenc hónap alatt egymillió turistát látott vendégül a magyar tenger, ám a válság az utazási kedvet is csökkenti, így nem tudni mi lesz jövőre.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei év első kilenc hónapjában több mint 1 millió ember kereste fel a Balatont, több mint 4 millió vendégéjszakát töltve le az üdülőrégióban, ami átlagosan 0,8 százalékos forgalomnövekedés az előző évhez képest - hangzott el a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság szezonértékelő rendezvényén.

Januártól szeptember végégig a balatoni régió kereskedelmi szálláshelyeinek bevétele 18 milliárd forintra rúgott, ami 3,3 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakában. "Fantasztikus az a termékfejlesztés és minőségjavulás, ami a Balatonnál történt az utóbbi időkben" - mondta Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke. Abban, hogy az elmúlt négy évben 40 százalékkal nőtt a térségben a belföldi vendégforgalom, szerepe van a MT Zrt., a Balatont kiemelt termékként kezelő marketing tevékenységének is - hangsúlyozta.

Kovács Miklós, az önkormányzati tárca turisztikai szakállamtitkára arról beszélt, hogy országosan javult a magánszálláshelyek kihasználtsága. Az ország 223 ezer magánszálláshelyének 61 százaléka található a Balatonnál, amely egyébként a balatoni férőhelyek 63,3 százalékát teszi ki - tette hozzá a szakállamtitkár.

Válságkezelés

Szólt arról is, hogy fel kell készülni arra, hogy a válság miatt némileg csökkenni fog a turisztikai célelőirányzat jövő évi kerete. Mint kifejtette, a pénzügyi válságot nem lehet modellezni a turizmusban, ezért a szakállamtitkárság nem válságtervet készít, hanem célzottabb marketinggel és a pályázatkiírások némi módosításával kíván alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a válság miatt várhatóan egyre kevesebben terveznek nagy utazásokat. A turisztikai szakemberek ajánlása szerint ezt az időszakot úgy lehet átvészelni, ha a hazai és a közeli országok turistáira koncentrál egy ország. Ezt a stratégiát kívánja követni a MT Zrt. is.

Németek helyett dánok jönnek

Miközben a Balatonnál a belföldi vendégek száma és aránya egyre nő, a külföldiek száma 1,5 százalékkal csökkent az idei szezonban. Az elmaradó német és osztrák vendégeket csak részben pótolta, hogy egyre többen érkeznek a tóhoz Hollandiából, Dániából, Oroszországból, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából és Romániából. A magánszálláshelyek forgalmáról még nincsenek végleges adatok, így elképzelhető, hogy a végleges statisztika kedvezőbb képet nyújt majd a külföldi vendégforgalomról - hangzott el a rendezvényen.

A balatonfüredi szezonzárón Rosta Sándor, a BRIB elnöke hirdette ki és jutalmazta meg a "Virágos Balatonért" mozgalom élenjáróit. A legvirágosabb szálláshelynek az alsópáhoki Kolping Hotel, a legvirágosabb kempingnek a Balatontourist Zrt. révfülöpi Napfény Kempingje, a legvirágosabb kikötőnek a Balatoni Hajózási Zrt. balatonfüredi kikötője, és a legvirágosabb strandnak a vonyarcvashegyi Lidó Strand bizonyult.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo