Öröm és rettegés a Balatonnál

Kilenc hónap alatt egymillió turistát látott vendégül a magyar tenger, ám a válság az utazási kedvet is csökkenti, így nem tudni mi lesz jövőre.

Az idei év első kilenc hónapjában több mint 1 millió ember kereste fel a Balatont, több mint 4 millió vendégéjszakát töltve le az üdülőrégióban, ami átlagosan 0,8 százalékos forgalomnövekedés az előző évhez képest - hangzott el a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság szezonértékelő rendezvényén.

Januártól szeptember végégig a balatoni régió kereskedelmi szálláshelyeinek bevétele 18 milliárd forintra rúgott, ami 3,3 százalékkal több mint az előző év hasonló időszakában. "Fantasztikus az a termékfejlesztés és minőségjavulás, ami a Balatonnál történt az utóbbi időkben" - mondta Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) elnöke. Abban, hogy az elmúlt négy évben 40 százalékkal nőtt a térségben a belföldi vendégforgalom, szerepe van a MT Zrt., a Balatont kiemelt termékként kezelő marketing tevékenységének is - hangsúlyozta.

Kovács Miklós, az önkormányzati tárca turisztikai szakállamtitkára arról beszélt, hogy országosan javult a magánszálláshelyek kihasználtsága. Az ország 223 ezer magánszálláshelyének 61 százaléka található a Balatonnál, amely egyébként a balatoni férőhelyek 63,3 százalékát teszi ki - tette hozzá a szakállamtitkár.

Válságkezelés

Szólt arról is, hogy fel kell készülni arra, hogy a válság miatt némileg csökkenni fog a turisztikai célelőirányzat jövő évi kerete. Mint kifejtette, a pénzügyi válságot nem lehet modellezni a turizmusban, ezért a szakállamtitkárság nem válságtervet készít, hanem célzottabb marketinggel és a pályázatkiírások némi módosításával kíván alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.

Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója szerint a válság miatt várhatóan egyre kevesebben terveznek nagy utazásokat. A turisztikai szakemberek ajánlása szerint ezt az időszakot úgy lehet átvészelni, ha a hazai és a közeli országok turistáira koncentrál egy ország. Ezt a stratégiát kívánja követni a MT Zrt. is.

Németek helyett dánok jönnek

Miközben a Balatonnál a belföldi vendégek száma és aránya egyre nő, a külföldiek száma 1,5 százalékkal csökkent az idei szezonban. Az elmaradó német és osztrák vendégeket csak részben pótolta, hogy egyre többen érkeznek a tóhoz Hollandiából, Dániából, Oroszországból, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából és Romániából. A magánszálláshelyek forgalmáról még nincsenek végleges adatok, így elképzelhető, hogy a végleges statisztika kedvezőbb képet nyújt majd a külföldi vendégforgalomról - hangzott el a rendezvényen.

A balatonfüredi szezonzárón Rosta Sándor, a BRIB elnöke hirdette ki és jutalmazta meg a "Virágos Balatonért" mozgalom élenjáróit. A legvirágosabb szálláshelynek az alsópáhoki Kolping Hotel, a legvirágosabb kempingnek a Balatontourist Zrt. révfülöpi Napfény Kempingje, a legvirágosabb kikötőnek a Balatoni Hajózási Zrt. balatonfüredi kikötője, és a legvirágosabb strandnak a vonyarcvashegyi Lidó Strand bizonyult.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo