Önvezető fogaskerekű érkezik

A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A saját fejlesztésű vonatvezérlő rendszerrel ellátott jármű az első olyan fogaskerekű vonat lesz a világon, amely teljesen automatizált, azaz vezető nélküli közlekedésre képes.

Stadler biztosítórendszer automatizált vasúti üzemhez

Ez az első alkalom, hogy a Stadler hegyi vasúti járművet szerel fel saját fejlesztésű CBTC (Kommunikáció alapú Vonatvezérlő Rendszer) megoldásával. Ez lehetővé teszi az automatizált és vezető nélküli működést a pályamenti rendszer szintjétől függően, a Stadler a legmagasabb, 4-es automatizálási szintet (GoA4) valósítja meg az AB számára. Ez azt jelenti, hogy a jármű képes a személyzet nélküli, teljesen automatizált működésre. Az üzemeltető vasúttársaság személyzete szükséges esetén az irányítóközpontban távvezérléssel avatkozhat be a vonatok működésébe.

Borítékolható siker (Fotó: Stadler)
Borítékolható siker (Fotó: Stadler)

Az első teljesen automatizált fogasléces vasút szabadpályás körülmények között

Teljesen automatizált vasúti rendszerek alagutakban vagy zárt pályarendszerekben már jó ideje léteznek. Az ilyen vonalakon a pályát a lehetséges akadályok észlelése, és az ezzel összefüggő biztonsági kockázatok kizárása miatt folyamatosan ellenőrizni kell. A Rheineck-Walzenhausen vonal azonban egy olyan, teljesen automatizált rendszer lesz, ahol a jármű nem zárt területen, hanem szabad pályán közlekedik. A CBTC-megoldásnak ezért a pálya felügyeletét és az akadályok észlelését is át kell vennie. A Rheineck-Walzenhausen vonalon közlekedő új vonat lesz tehát a világ első, teljesen automatizált, szárazföldi adhéziós/fogaskerekű vasúti járműve, amelynek az forgalomba helyezését az üzemeltető vasúttársaság 2026-ra tervezi.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo