Önvezető fogaskerekű érkezik

A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A saját fejlesztésű vonatvezérlő rendszerrel ellátott jármű az első olyan fogaskerekű vonat lesz a világon, amely teljesen automatizált, azaz vezető nélküli közlekedésre képes.

Stadler biztosítórendszer automatizált vasúti üzemhez

Ez az első alkalom, hogy a Stadler hegyi vasúti járművet szerel fel saját fejlesztésű CBTC (Kommunikáció alapú Vonatvezérlő Rendszer) megoldásával. Ez lehetővé teszi az automatizált és vezető nélküli működést a pályamenti rendszer szintjétől függően, a Stadler a legmagasabb, 4-es automatizálási szintet (GoA4) valósítja meg az AB számára. Ez azt jelenti, hogy a jármű képes a személyzet nélküli, teljesen automatizált működésre. Az üzemeltető vasúttársaság személyzete szükséges esetén az irányítóközpontban távvezérléssel avatkozhat be a vonatok működésébe.

Borítékolható siker (Fotó: Stadler)
Borítékolható siker (Fotó: Stadler)

Az első teljesen automatizált fogasléces vasút szabadpályás körülmények között

Teljesen automatizált vasúti rendszerek alagutakban vagy zárt pályarendszerekben már jó ideje léteznek. Az ilyen vonalakon a pályát a lehetséges akadályok észlelése, és az ezzel összefüggő biztonsági kockázatok kizárása miatt folyamatosan ellenőrizni kell. A Rheineck-Walzenhausen vonal azonban egy olyan, teljesen automatizált rendszer lesz, ahol a jármű nem zárt területen, hanem szabad pályán közlekedik. A CBTC-megoldásnak ezért a pálya felügyeletét és az akadályok észlelését is át kell vennie. A Rheineck-Walzenhausen vonalon közlekedő új vonat lesz tehát a világ első, teljesen automatizált, szárazföldi adhéziós/fogaskerekű vasúti járműve, amelynek az forgalomba helyezését az üzemeltető vasúttársaság 2026-ra tervezi.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo