Önvezető fogaskerekű érkezik

A svájci Appenzeller Bahnen és a Stadler szerződést írt alá egy, a svájci Rheineck-Walzenhausen vasútvonalra szánt fogaskerekű vonat gyártásáról és szállításáról, amely a már több mint 64 éve üzemelő járművet váltja le.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A saját fejlesztésű vonatvezérlő rendszerrel ellátott jármű az első olyan fogaskerekű vonat lesz a világon, amely teljesen automatizált, azaz vezető nélküli közlekedésre képes.

Stadler biztosítórendszer automatizált vasúti üzemhez

Ez az első alkalom, hogy a Stadler hegyi vasúti járművet szerel fel saját fejlesztésű CBTC (Kommunikáció alapú Vonatvezérlő Rendszer) megoldásával. Ez lehetővé teszi az automatizált és vezető nélküli működést a pályamenti rendszer szintjétől függően, a Stadler a legmagasabb, 4-es automatizálási szintet (GoA4) valósítja meg az AB számára. Ez azt jelenti, hogy a jármű képes a személyzet nélküli, teljesen automatizált működésre. Az üzemeltető vasúttársaság személyzete szükséges esetén az irányítóközpontban távvezérléssel avatkozhat be a vonatok működésébe.

Borítékolható siker (Fotó: Stadler)
Borítékolható siker (Fotó: Stadler)

Az első teljesen automatizált fogasléces vasút szabadpályás körülmények között

Teljesen automatizált vasúti rendszerek alagutakban vagy zárt pályarendszerekben már jó ideje léteznek. Az ilyen vonalakon a pályát a lehetséges akadályok észlelése, és az ezzel összefüggő biztonsági kockázatok kizárása miatt folyamatosan ellenőrizni kell. A Rheineck-Walzenhausen vonal azonban egy olyan, teljesen automatizált rendszer lesz, ahol a jármű nem zárt területen, hanem szabad pályán közlekedik. A CBTC-megoldásnak ezért a pálya felügyeletét és az akadályok észlelését is át kell vennie. A Rheineck-Walzenhausen vonalon közlekedő új vonat lesz tehát a világ első, teljesen automatizált, szárazföldi adhéziós/fogaskerekű vasúti járműve, amelynek az forgalomba helyezését az üzemeltető vasúttársaság 2026-ra tervezi.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo