Az NTAK adatai szerint sokan gondolhatják, hogy Budapestre látogatásukat nem csak egy napra tervezik, hiszen a döntőt megelőző napra szóló előfoglalási adatok is jelentősen megugrottak. Május eleji terveikhez képest kétszer több, mintegy 2000 olasz vendég ütemezett be már az előző napra is fővárosi városlátogatást, míg a spanyolok körében is közel 70 százalékos az emelkedés, közülük is majd 2000 vendég foglalt szállást már a meccs előtti napra. Mindez jól mutatja, hogy az EL döntő milyen jelentős mértékben járul hozzá a magyar turizmus és az abban működő vállalkozások piaci erősödéséhez. Emellett a sporteseményhez kapcsolódó NTAK információk nagymértékben segítik a Magyar Turisztikai Ügynökséget abban, hogy minden korábbinál pontosabban célzott nemzetközi marketingkampányokkal csábíthassa hazánkba az utazni vágyókat.
„A sportturizmus az egyik leggyorsabban növekvő turisztikai szegmens. Az olyan nagyszabású sportesemények, mint amilyen az Európa-liga-döntő, vagy az augusztusi Atlétikai Világbajnokság, nem csak katalizátorai a hazai turizmusnak, jelentős országimázsformáló erővel is bírnak. Gondoljunk csak a világhírű, a közösségi médiában számtalan követővel rendelkező sportolókra vagy a hozzánk látogató temérdek szurkolóra, akik egy ilyen alkalom után mind jóhírét viszik Magyarországnak. Megosztásaikkal mind személyesen mondják el, milyen élményekkel teli, biztonságos úti cél is hazánk. Mindemellett pedig később nagyobb eséllyel térnek vissza családjuk, barátaik körében, hogy immár nem szurkolóként, hanem valódi turistaként fedezzék fel hazánkat. Ezért is bír kiemelt jelentőséggel, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezésére többek közt Budapestet népszerűsítő imázsfilm is fut majd a kivetítőkön a Puskás Arénában és a szurkolói zónákban" – emelte ki Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketing és kommunikációs vezérigazgatójaja az EL döntő kapcsán. Hozzátette, az MTÜ, már az elődöntőket követően célzott közösségimédia kampánnyal vonzotta a Sevilla és Róma környéki szurkolókat Budapestre.