Nyitvatartási idő, hazai termékek, megszokott légkör

Általában elégedettek az élelmiszerboltok vásárlói

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar háziasszonyok általában nagyon elégedettek azokkal a boltokkal, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Legkedvezőbben a nyitva tartást, a hazai termékek elérhetőségét és a vásárlás megszokott légkörét ítélik meg. De kiemelkedően pozitívak a vélemények a választékról, az áruk frissességéről, a boltok környezetéről, az eladóterek beosztásáról, a márkás termékek elérhetőségéről, az üzletek jó hírnevéről és az árcédulák látható kihelyezéséről is. Többek közt ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet a vásárlási szokásokról, 1000 magyar háziasszony személyes megkérdezése alapján, 2000 októberében.

Legkevésbé elégedettek a válaszadók ahogyan az várható, egyrészt az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel. Ennek az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol viszont ritkák az akciók is, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.

Regionálisan fő bevásárló helyükkel a közép- és dél-dunántúli dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban korántsem az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét mutatja, hanem kimondottan a vásárlók véleményét.

A vélemény az elvárások alapján alakul ki, és azok között legfontosabbak az áruk frissessége és minősége, az árszínvonal, áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. Ahogyan a tavalyi kutatás során is.

Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább, az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban pedig a legkevésbé elégedettek első számú boltjukkal.

Budapesten általában átlagos az elégedettségi mutató. Az észak-alföldi megyékben jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a leggyakrabban felkeresett üzleteket. Így a kártyás fizetési lehetőség és a promóciók mellett a boltok presztízse és a márkás termékek elérthetősége hagy maga után kívánni valót ebben a régióban.

A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. A legelégedetlenebbek 1-essel, a leginkább elégedettek 5-össel osztályoztak. Így az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat. Igazolja azt, hogy a kereskedelem, illetve azon belül az élelmiszer-vásárlás inkább a mindennapi élet kellemes dolgai közé tartozik.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo