A magyar háziasszonyok általában nagyon elégedettek azokkal a boltokkal, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Legkedvezőbben a nyitva tartást, a hazai termékek elérhetőségét és a vásárlás megszokott légkörét ítélik meg. De kiemelkedően pozitívak a vélemények a választékról, az áruk frissességéről, a boltok környezetéről, az eladóterek beosztásáról, a márkás termékek elérhetőségéről, az üzletek jó hírnevéről és az árcédulák látható kihelyezéséről is. Többek közt ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet a vásárlási szokásokról, 1000 magyar háziasszony személyes megkérdezése alapján, 2000 októberében.
Legkevésbé elégedettek a válaszadók ahogyan az várható, egyrészt az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel. Ennek az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol viszont ritkák az akciók is, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.
Regionálisan fő bevásárló helyükkel a közép- és dél-dunántúli dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban korántsem az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét mutatja, hanem kimondottan a vásárlók véleményét.
A vélemény az elvárások alapján alakul ki, és azok között legfontosabbak az áruk frissessége és minősége, az árszínvonal, áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. Ahogyan a tavalyi kutatás során is.
Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább, az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban pedig a legkevésbé elégedettek első számú boltjukkal.
Budapesten általában átlagos az elégedettségi mutató. Az észak-alföldi megyékben jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a leggyakrabban felkeresett üzleteket. Így a kártyás fizetési lehetőség és a promóciók mellett a boltok presztízse és a márkás termékek elérthetősége hagy maga után kívánni valót ebben a régióban.
A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. A legelégedetlenebbek 1-essel, a leginkább elégedettek 5-össel osztályoztak. Így az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat. Igazolja azt, hogy a kereskedelem, illetve azon belül az élelmiszer-vásárlás inkább a mindennapi élet kellemes dolgai közé tartozik.
Nyitvatartási idő, hazai termékek, megszokott légkör
Általában elégedettek az élelmiszerboltok vásárlói
Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!
2025. január 23. 15:30
Véleményvezér
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe
Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe
Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart
Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Soha nem látott kevés szavazattal győzött a Fidesz a dombóvári választáson
Mi a kevés és mi a sok?
Így kerül háromszor többe ugyanaz a termék Magyarországon, mint Spanyolországban
Ugyanannál az áruházláncnál.
Kiakad, ha meglátja, milyen méregdrága tárgyakra bukkant Hadházy Ákos Orbán Ráhelék fotóján
A minimalizmus mellett azért megcsillan a luxus.