Nyitvatartási idő, hazai termékek, megszokott légkör

Általában elégedettek az élelmiszerboltok vásárlói

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar háziasszonyok általában nagyon elégedettek azokkal a boltokkal, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Legkedvezőbben a nyitva tartást, a hazai termékek elérhetőségét és a vásárlás megszokott légkörét ítélik meg. De kiemelkedően pozitívak a vélemények a választékról, az áruk frissességéről, a boltok környezetéről, az eladóterek beosztásáról, a márkás termékek elérhetőségéről, az üzletek jó hírnevéről és az árcédulák látható kihelyezéséről is. Többek közt ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet a vásárlási szokásokról, 1000 magyar háziasszony személyes megkérdezése alapján, 2000 októberében.

Legkevésbé elégedettek a válaszadók ahogyan az várható, egyrészt az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel. Ennek az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol viszont ritkák az akciók is, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.

Regionálisan fő bevásárló helyükkel a közép- és dél-dunántúli dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban korántsem az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét mutatja, hanem kimondottan a vásárlók véleményét.

A vélemény az elvárások alapján alakul ki, és azok között legfontosabbak az áruk frissessége és minősége, az árszínvonal, áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. Ahogyan a tavalyi kutatás során is.

Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább, az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban pedig a legkevésbé elégedettek első számú boltjukkal.

Budapesten általában átlagos az elégedettségi mutató. Az észak-alföldi megyékben jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a leggyakrabban felkeresett üzleteket. Így a kártyás fizetési lehetőség és a promóciók mellett a boltok presztízse és a márkás termékek elérthetősége hagy maga után kívánni valót ebben a régióban.

A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. A legelégedetlenebbek 1-essel, a leginkább elégedettek 5-össel osztályoztak. Így az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat. Igazolja azt, hogy a kereskedelem, illetve azon belül az élelmiszer-vásárlás inkább a mindennapi élet kellemes dolgai közé tartozik.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo