A magyar háziasszonyok általában nagyon elégedettek azokkal a boltokkal, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Legkedvezőbben a nyitva tartást, a hazai termékek elérhetőségét és a vásárlás megszokott légkörét ítélik meg. De kiemelkedően pozitívak a vélemények a választékról, az áruk frissességéről, a boltok környezetéről, az eladóterek beosztásáról, a márkás termékek elérhetőségéről, az üzletek jó hírnevéről és az árcédulák látható kihelyezéséről is. Többek közt ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet a vásárlási szokásokról, 1000 magyar háziasszony személyes megkérdezése alapján, 2000 októberében.
Legkevésbé elégedettek a válaszadók ahogyan az várható, egyrészt az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel. Ennek az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol viszont ritkák az akciók is, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.
Regionálisan fő bevásárló helyükkel a közép- és dél-dunántúli dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban korántsem az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét mutatja, hanem kimondottan a vásárlók véleményét.
A vélemény az elvárások alapján alakul ki, és azok között legfontosabbak az áruk frissessége és minősége, az árszínvonal, áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. Ahogyan a tavalyi kutatás során is.
Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább, az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban pedig a legkevésbé elégedettek első számú boltjukkal.
Budapesten általában átlagos az elégedettségi mutató. Az észak-alföldi megyékben jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a leggyakrabban felkeresett üzleteket. Így a kártyás fizetési lehetőség és a promóciók mellett a boltok presztízse és a márkás termékek elérthetősége hagy maga után kívánni valót ebben a régióban.
A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. A legelégedetlenebbek 1-essel, a leginkább elégedettek 5-össel osztályoztak. Így az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat. Igazolja azt, hogy a kereskedelem, illetve azon belül az élelmiszer-vásárlás inkább a mindennapi élet kellemes dolgai közé tartozik.
Nyitvatartási idő, hazai termékek, megszokott légkör
Általában elégedettek az élelmiszerboltok vásárlói
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó
Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.

Miközben a magyar elhárítás ukrán kémeket hajkurászik, újabb orosz kibertámadás érte Magyarországot
Vajon lesz-e következménye az orosz kibertámadásnak?

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke
Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns
Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát
A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.