Nyitvatartási idő, hazai termékek, megszokott légkör

Általában elégedettek az élelmiszerboltok vásárlói

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar háziasszonyok általában nagyon elégedettek azokkal a boltokkal, ahol a legtöbbet költik élelmiszerre. Legkedvezőbben a nyitva tartást, a hazai termékek elérhetőségét és a vásárlás megszokott légkörét ítélik meg. De kiemelkedően pozitívak a vélemények a választékról, az áruk frissességéről, a boltok környezetéről, az eladóterek beosztásáról, a márkás termékek elérhetőségéről, az üzletek jó hírnevéről és az árcédulák látható kihelyezéséről is. Többek közt ezt tárta fel a GfK Piackutató Intézet a vásárlási szokásokról, 1000 magyar háziasszony személyes megkérdezése alapján, 2000 októberében.

Legkevésbé elégedettek a válaszadók ahogyan az várható, egyrészt az engedményes akciókkal és általában a vásárlást ösztönző kedvezményekkel, másrészt pedig a hitelkártyával való fizetési lehetőségekkel. Ennek az lehet a fő oka, hogy szám szerint a legtöbben a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig önálló kis boltban költik el, ahol viszont ritkák az akciók is, és a hitelkártya elfogadására sem készültek fel.

Regionálisan fő bevásárló helyükkel a közép- és dél-dunántúli dél-alföldi megyék lakói a legelégedettebbek, legkevésbé pedig az észak-alföldiek. Ez azonban korántsem az élelmiszer-kiskereskedelem fejlettségét mutatja, hanem kimondottan a vásárlók véleményét.

A vélemény az elvárások alapján alakul ki, és azok között legfontosabbak az áruk frissessége és minősége, az árszínvonal, áruválaszték, továbbá az üzlet, valamint környezetének tisztasága. Ahogyan a tavalyi kutatás során is.

Településnagyság szerint a 2000 lakosúnál kisebb falvakban élő háziasszonyok a leginkább, az 50000 lakosúnál nagyobb vidéki városokban pedig a legkevésbé elégedettek első számú boltjukkal.

Budapesten általában átlagos az elégedettségi mutató. Az észak-alföldi megyékben jó néhány szempontból kedvezőtlenül ítélik meg a leggyakrabban felkeresett üzleteket. Így a kártyás fizetési lehetőség és a promóciók mellett a boltok presztízse és a márkás termékek elérthetősége hagy maga után kívánni valót ebben a régióban.

A felmérés során a boltokkal való elégedettség kritériumait 1-től 5-ig osztályozták a megkérdezettek. A legelégedetlenebbek 1-essel, a leginkább elégedettek 5-össel osztályoztak. Így az országos átlag 3,4 lett, ami jó közepes összképet mutat. Igazolja azt, hogy a kereskedelem, illetve azon belül az élelmiszer-vásárlás inkább a mindennapi élet kellemes dolgai közé tartozik.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo