Nőnapkor megborulnak a vásárlási szokások

Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon – derül ki a CIB Bank adataiból. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág- és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. Viszont kevesebbet költenek.

Nőnapkor több férfi vásárol – Kép: SXC

Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág- és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80 százaléka férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45 százalék. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 Ft-ot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 Ft) ezekben az üzletekben. „A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportját látjuk: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Idetartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe” – mondta el Surányi Zoltán, a CIB Bank Lakossági üzletfejlesztési vezetője. (Persze sokszor nehéz jól választani.)

Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7880 forintot költenek, addig a férfiak 9956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruha- és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.

A jelek szerint a takarékoskodásban a nők az aktívabbak: a CIB lakossági ügyfelei körében 7 százalékkal több hölgy rendelkezik valamilyen megtakarítással, mint férfi. A legnépszerűbb megtakarítási forma a betétlekötés, ahol 3 százalékos a nők előnye a férfiakhoz képest. A kockázatvállalásban azonban a férfiak járnak az élen, mivel a tapasztalatok szerint nagyobb számban választanak magasabb kockázatú befektetéseket, mint a nők.

Így akadályozzák a cégek a saját vásárlóikat
Körülményes honlap-navigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil vásárlások fejlesztésének útjában. Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo