Nőnapkor megborulnak a vásárlási szokások

Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon – derül ki a CIB Bank adataiból. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág- és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. Viszont kevesebbet költenek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nőnapkor több férfi vásárol – Kép: SXC

Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág- és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80 százaléka férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45 százalék. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 Ft-ot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 Ft) ezekben az üzletekben. „A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportját látjuk: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Idetartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe” – mondta el Surányi Zoltán, a CIB Bank Lakossági üzletfejlesztési vezetője. (Persze sokszor nehéz jól választani.)

Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7880 forintot költenek, addig a férfiak 9956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruha- és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.

A jelek szerint a takarékoskodásban a nők az aktívabbak: a CIB lakossági ügyfelei körében 7 százalékkal több hölgy rendelkezik valamilyen megtakarítással, mint férfi. A legnépszerűbb megtakarítási forma a betétlekötés, ahol 3 százalékos a nők előnye a férfiakhoz képest. A kockázatvállalásban azonban a férfiak járnak az élen, mivel a tapasztalatok szerint nagyobb számban választanak magasabb kockázatú befektetéseket, mint a nők.

Így akadályozzák a cégek a saját vásárlóikat
Körülményes honlap-navigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil vásárlások fejlesztésének útjában. Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo