Nőnapkor megborulnak a vásárlási szokások

Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon – derül ki a CIB Bank adataiból. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág- és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. Viszont kevesebbet költenek.

Nőnapkor több férfi vásárol – Kép: SXC

Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág- és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80 százaléka férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45 százalék. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 Ft-ot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 Ft) ezekben az üzletekben. „A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportját látjuk: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Idetartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe” – mondta el Surányi Zoltán, a CIB Bank Lakossági üzletfejlesztési vezetője. (Persze sokszor nehéz jól választani.)

Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7880 forintot költenek, addig a férfiak 9956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruha- és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.

A jelek szerint a takarékoskodásban a nők az aktívabbak: a CIB lakossági ügyfelei körében 7 százalékkal több hölgy rendelkezik valamilyen megtakarítással, mint férfi. A legnépszerűbb megtakarítási forma a betétlekötés, ahol 3 százalékos a nők előnye a férfiakhoz képest. A kockázatvállalásban azonban a férfiak járnak az élen, mivel a tapasztalatok szerint nagyobb számban választanak magasabb kockázatú befektetéseket, mint a nők.

Így akadályozzák a cégek a saját vásárlóikat
Körülményes honlap-navigáció, döcögős tranzakciók, láthatatlan webes csapdák és szakemberhiány – ezek a legjellemzőbb akadályok az online és mobil vásárlások fejlesztésének útjában. Sokszor egy-egy baki miatt a vásárlók ezrei hagyják el az oldalakat.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo