Nem látják szebbnek a jövőt a turisztikai cégek

Stagnáltak a turisztikai cégek várakozásai februárban az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a GKI Gazdaságkutató közreműködésével végzett legfrissebb felmérése alapján

A Turizmus Konjunktúra Index (tki) februárban plusz 1 ponton állt, ami azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket stagnálónak érzékelik. Ugyanakkor az egy évvel korábbival összevetve javulást mutatnak az adatok.

Az index értéke kis mértékben, 2 ponttal csökkent az év második hónapjában az előző hónaphoz képest, ezzel 4 ponttal haladja meg az egy évvel ezelőtti értékét  - írták, megjegyezve, hogy tavaly épp februárban ugrott meg jelentősen az index értéke.

Zavaros kilátások (Fotó: Pixabay)
Zavaros kilátások (Fotó: Pixabay)

A szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban alig változott az index, míg az egyéb turisztikai szektorban közepes mértékben csökkent. A jelentés szerint a szálláshely-szolgáltatásban ezzel továbbra is a mindenkori legmagasabb értéke (+9 pont) közelében áll, míg a vendéglátásban a nagyon enyhe pozitív elmozdulás ellenére még mindig nem érte el a semleges szintet (nulla pontot), amely felett legutóbb 2022. júniusban állt az index értéke.

A turisztikai cégek 52 százaléka működési költségei növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten, 44 százalék esetében nem változtak ezek a költségek, míg 4 százalék jelzett csökkenést. A működési költségek az elmúlt 3 hónapban az előző év azonos időszakához mérten átlagosan 20 százalékkal nőttek a szektorban. Az áremelkedés közben átlagosan 10 százalékos volt az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A következő három hónapban a szállásadók 34 százaléka növekedést, 7 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában az előző évhez képest. A vendéglátásban működők közül 31 százalék vár vendégforgalom növekedést, 10 százalékuk pedig visszaesést vetít előre. Az egyéb turisztikai szektorban működők 46 százaléka vár ügyfélforgalom növekedést az előző év azonos időszakához képest, míg 9 százalékuk visszaesést prognosztizál.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo