Az idei júliusi adat jelentős mennyiségű késedelmi díjat és kamatot is tartalmaz, a legmagasabb egyösszegű befizetés elérte a 148 ezer forintot.
A cég követelésbehajtásból származó bevételei 2024 első fél évében is kimagaslóak voltak: a MÁV-Start kasszájába januártól júliusig csaknem 80 millió forint folyt be, ez 40 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszaki összeget.
Az eredmények hátterében az áll, hogy a MÁV-Start munkatársai idén az év első hat hónapjában levélkampányok és telefonos megkeresés útján már több mint 1500 fizetési megállapodást kötöttek a vasúttársaság felé tartozást felhalmozó adósokkal. A fizetési felszólításra nem reagálók, illetve a MÁV-Starttal kötött fizetési megállapodást figyelmen kívül hagyók pedig jogi eljárással néznek szembe.
A pótdíjak változására is: a korábbi 8000 forint helyett már 25 ezer forintot fizet az, aki a vonaton nem rendezi tartozását, ráadásul ez az az összeg 50 ezer forintra emelkedik, ha valaki 30 napon belül sem tesz eleget fizetési kötelezettségének.
Minél később rendezi egy bliccelő az adósságát, annál többet kell fizetnie. Sőt, ha jogi úton érvényesítik a vasút felé fennálló tartozást, úgy a kamarai és végrehajtói díjak is az érintett utast terhelik. Immár komoly szankciókkal, jogi eljárással, de akár ingatlanja elvesztésével néz szembe az, aki a vasút felé fennálló adósságát nem rendezi.