Negatív meglepetés a tengerentúlon

A lakossági fogyasztás vártnál gyengébb alakulása miatt lejjebb módosította első negyedévi amerikai GDP-növekedési becslését a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézete, a Bureau of Economic Analysis (BEA).

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BEA második becslése alapján az első negyedévben évesítve 1,3 százalékkal nőtt az Egyesült Államok bruttó hazai terméke, szemben az első becslésben szereplő 1,6 százalékos növekedéssel. Az előző negyedévben, 2023 negyedik negyedévében 3,4 százalék volt az évesített GDP-növekedés.

Az első negyedévi 1,3 százalékos növekedés a legalacsonyabb a 2022 első két negyedévi GDP-csökkenés óta.

Az első negyedévi növekedési becslés lefelé módosítása elsősorban a lakossági fogyasztás gyengébb alakulására vezethető vissza. A lakossági fogyasztás alakulásának negatív hatását részben ellensúlyozta viszont a készletberuházások pozitív alakulása. A bruttó hazai termékre negatív hatással lévő import viszont magasabbnak bizonyult az első becslésben jelzettnél.

(MTI) 
 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo