Nagyot nőtt a kínai cégek márkaértéke

Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is.

A Brand Finance piackutató vállalat "Nation Brands 2019" kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Második helyen Kína 

Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.

A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.

Kínát nagy lemaradással követi a rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország.

A japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket 4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával.

A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent. Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.

India a kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.

Ugyanott végeztek a magyarok, mint tavaly

A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.

Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo