A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélbejelentések alapján értesült arról, hogy ismeretlenek a jegybank nevében telefonon keresnek meg magyar magánszemélyeket. Sürgős intézkedést kérnek tőlük és segítséget (például „vírusirtó" programot) ajánlanak nekik az állítólagosan „megtámadott" bankszámlájuk elleni védekezéshez. Az állításuk szerint az MNB nevében telefonálók – akik úgymond „közreműködnek a banki utalásokban" – arról érdeklődnek, hogy az ügyfél indított-e utalást bankszámlájáról, mert csalás gyanúja merülhetett fel. Ha a hívott fél nem működik együtt, a csalók a bankszámla „befagyasztásával" fenyegetőzhetnek.
A jegybank nem végez közvetlenül lakossági vagy vállalati ügyfelek számára semmiféle kereskedelmi banki elszámolási, vagy adminisztrációs tevékenységet, így nem vesz részt a banki utalásokban, és nem kezdeményez átutalással kapcsolatos telefonhívásokat. Sem az MNB, sem a kereskedelmi bankok nem kérik el soha az ügyfelektől telefonon vagy elektronikus úton azok bizalmas azonosítóit (pl. internet- vagy mobilbanki jelszót, SMS-ben kapott megerősítő kódot). Ilyen telefonhívásnál így érdemes pontosító kérdéseket feltenni, gyanús esetben megszakítani a kapcsolatot és az ismert banki ügyfélszolgálati telefonszámon érdeklődni.
Célszerű az ilyen csalárd telefonhívásokat jelezni az MNB-nek és a rendőrségnek, akár magánszemélyeket, akár gazdasági társaságokat érintenek. Ha egy ügyfél esetleg mégis küldött pénzt a csalóknak, érdemes azt is haladéktalanul bejelenteni a bankjának (az összeg visszaszerzése érdekében) és a nyomozó hatóságnak.