Nagy pofont kapnak a kormány tervei szerint jövőre a HÉV utasok

Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását jelentené az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezetének bevezetése. Több százezer budapesti, kiemelten a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tegnap napvilágot látott minisztériumi tervezet nyomán december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon.

A főváros környéki utasok kerülnek bajba elsősorban (Fotó: mavcsoport.hu)
A főváros környéki utasok kerülnek bajba elsősorban (Fotó: mavcsoport.hu)

A százezrek által használt integrált közösségi közlekedési szolgáltatás a közös tarifán túl közös közlekedési hálózattal, összehangolt menetrendekkel, átszálló pontokkal, közös megállókkal, közös végállomásokkal, egységes forgalomirányítással működik Budapest területén belül, az utasok nemcsak megszokták, de természetesnek veszik.

Nem lesz elég egy bérlet

A 2005-ben bevezetett rendszernek köszönhetően az ügyfelek egyetlen bérlettel (először Budapesti Egyesített Bérlet – BEB, majd 2009-től Budapest-bérlet) vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten belül, így utazásuk során kombinálhatják a különböző közlekedési módokat, például vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Az ilyen, illetve ehhez hasonló tarifaközösségek a világ minden táján működnek, ennek megszűnése jelentős visszalépést és sok kellemetlenséget jelentene a budapestiek és az agglomerációban élők számára.

Az intézkedés hatására a főváros közigazgatási határán belül csak úgy lehetne HÉV-vel, vonattal, vagy a Volánbusz által üzemeltetett járatokkal utazni, ha az utasok a már bevált és megszokott Budapest-bérletük mellé egy másik bérletet is vásárolnának.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo