Nagy pofont kapnak a kormány tervei szerint jövőre a HÉV utasok

Dupla bérletet, jelentősen magasabb utazási költséget, a digitális utastájékoztatás, jegyvásárlás és útvonaltervezés megszűnését, az esetleges HÉV-pótlások akadozását, összességében a MÁV-HÉV és az agglomerációs Volán-járatok szolgáltatási színvonalának hanyatlását jelentené az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezetének bevezetése. Több százezer budapesti, kiemelten a HÉV-vonalak környékén lakók járhatnak rosszul, ha a kormány döntése nyomán nem hosszabbítják meg az úgynevezett hibrid közlekedési modellt biztosító szerződést a BKK, illetve a MÁV és Volán között.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tegnap napvilágot látott minisztériumi tervezet nyomán december 31-ével megszűnhet a BKK és az állami közlekedési cégek közötti megállapodás, amely egységes tarifát és a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít az agglomerációs vonalakon.

A főváros környéki utasok kerülnek bajba elsősorban (Fotó: mavcsoport.hu)
A főváros környéki utasok kerülnek bajba elsősorban (Fotó: mavcsoport.hu)

A százezrek által használt integrált közösségi közlekedési szolgáltatás a közös tarifán túl közös közlekedési hálózattal, összehangolt menetrendekkel, átszálló pontokkal, közös megállókkal, közös végállomásokkal, egységes forgalomirányítással működik Budapest területén belül, az utasok nemcsak megszokták, de természetesnek veszik.

Nem lesz elég egy bérlet

A 2005-ben bevezetett rendszernek köszönhetően az ügyfelek egyetlen bérlettel (először Budapesti Egyesített Bérlet – BEB, majd 2009-től Budapest-bérlet) vehetik igénybe a különböző társaságok szolgáltatásait Budapesten belül, így utazásuk során kombinálhatják a különböző közlekedési módokat, például vonatról metróra szállhatnak anélkül, hogy másik bérletre lenne szükségük. Az ilyen, illetve ehhez hasonló tarifaközösségek a világ minden táján működnek, ennek megszűnése jelentős visszalépést és sok kellemetlenséget jelentene a budapestiek és az agglomerációban élők számára.

Az intézkedés hatására a főváros közigazgatási határán belül csak úgy lehetne HÉV-vel, vonattal, vagy a Volánbusz által üzemeltetett járatokkal utazni, ha az utasok a már bevált és megszokott Budapest-bérletük mellé egy másik bérletet is vásárolnának.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo