Minden idők legnagyobb kártérítése

A Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie az RTL Klubnak, mert 1999-ben nem adta le a "Meglepő és Mulatságos" adását - ez a legnagyobb kártérítés, amit Magyarországon a média szereplői indítottak és megnyertek.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Itélőtábla jogerős ítélete egy hat évvel ezelőtt történt vita végére tesz pontot: Friderikusz Sándor cégének, a Friderikusz Produkciónak 214 millió forintos kártérítést kell fizetnie egykori megrendelőjének, az RTL Klubnak és 10 millió forintot a perköltségek fedezésére.

Az ítélet indoklása szerint a produkciós iroda 1999-ben adta le a tévének a Meglepő és Mulatságos utolsó műsorának kazettáját. 2002-ben a bíróság már megállapította, hogy Friderikusz komoly kárt okozott és az RTL Klub jogosan követelhet kártérítést. A televízió keresetében 300 millió forintot kért, a műsorhoz kapcsolódó veszteségek  reklámbevételek elmaradása okán.

"Végre lezárult ez a sokéves per és bebizonyosodott, hogy Friderikusz Sándor szerződést szegett és komoly kárt okozott az RTL Klubnak." - áll a kereskedelmi televízió közleményében.

"Most már jogerős bírósági ítéletem van arról, hogy a mindenkori legdrágább tévéműsort a magyar piacon én állítottam elő, nevezetesen - kamatokkal együtt - körülbelül 450-460 milliósat" - áll a Friderikusz Sándor által kiadott közleményben. A tévés személyiség saját oldalán egyelőre a már nem általa vezetett Szólás Szabadságát hirdeti, ám Friderikusz önéltrajzában kitér az RTL KLubban szerzett tapasztalatairól:

"egy ideig az RTL Klub kereskedelmi tévécsatornánál a Meglepő és Mulatságos című műsort készítettem, amely szintén nézettségi rekordot hozott az akkor Magyarországon szárnypróbálgató RTL-nek, mind össznépességben, mind a kereskedelmileg preferált 18-49-es korosztály körében. (Nem volt ritka műsoraim 26-28 százalékos rating-je, és az 59-61 százalékos share-je.)

Az itt megtapasztalt meglehetősen felületes tévéirányítás és értékmentes szemlélet aztán tovább sodort a TV2 irányába, ahol egyaránt volt módom politikai műsorokat csinálni."

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo