Minden tizedik sportfelszerelés hamis

Az EU-ban a hamisított sportfelszerelések miatt a gyártók évente 850 millió euró veszteséggel néznek szembe, ami az elmaradt értékesítések 11 százalékának felel meg - ez derül ki az Európai Unió Szellemi Tulajdon Hivatala (EUIPO) legfrissebb felméréséből.

Közleményük szerint ez az adat ugyanakkor nem tartalmazza például a hamisított futballmezeket vagy a hamisított sportcipőket, amelyek a hamisított ruházati cikkek jelentős részét teszik ki Európában - becslések szerint évente összesen 12 milliárd euró értékben.

A kutatás szerint a 15-24 év közötti magyarok 7 százaléka tudatosan vásárolt hamisított sportfelszerelést az interneten.

Van kereslet a hamisított termékekre, amikor tudja a vásárló, hogy nem az igazit kapja
Van kereslet a hamisított termékekre, amikor tudja a vásárló, hogy nem az igazit kapja
Fotó: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Az EUIPO adatai szerint a 15-24 éves, unióban élő fiatalok átlagosan 10 százaléka ismeri el, hogy szándékosan vásárolt hamisított sportfelszerelést, és ez a görög fiatalok körében a leggyakoribb, 18 százalék. Ezzel szemben a fiatal európai fogyasztók 7 százaléka véletlenül vásárolt hamisított termékeket - közölték.

A hatóságok Európa-szerte 8 millió hamisított luxus- és sportszert és/vagy eszközt kutattak fel és foglaltak le, amelyeknek a becsült kiskereskedelmi értéke 120 millió euró.

Arra is kitértek, hogy az EUIPO tanulmánya jelentős trendeket tárt fel az EU-ban élő sporteseményeket érintő online kalózkodással kapcsolatban: a teljes lakosság 12 százaléka nézett vagy streamelt illegális online forrásokból származó tartalmakat sportesemények megtekintésekor. Az EU-n belül Bulgáriában a legelterjedtebb ez a gyakorlat, ahol a válaszadók 21 százaléka ismerte el, hogy illegális online forrásokat használt sportesemények megtekintésére; ezt követi Görögország (20 százalék), Írország (19 százalék), Spanyolország (19 százalék) és Luxemburg (18 százalék).

A tanulmány szerint a 15 és 24 év közöttiek kétszerese számolt be arról (a teljes népességhez viszonyítva), hogy jogellenesen férnek hozzá online sporteseményekkel kapcsolatos tartalmakhoz. A bolgár fiatalok körében a legvalószínűbb (47 százalék) a sportesemények illegális streamelése, ami jóval meghaladja a 27 százalékos uniós átlagot; őket Spanyolország (42 százalék), Görögország (42 százalék), Szlovénia (39 százalék) és Írország (34 százalék) követi.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo