Minden olyan drága, hogy édességből is kevesebbet vesznek a magyarok

Változatlanul a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti édességpiac slágertermékei, a forgalom pedig várhatóan a korábbi évek szintjén alakul - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetsége.

A kamara és a szövetség közös piaci körképe szerint 2024-ben is rendkívül széles kínálatból válogathatnak a húsvéti édességet kereső vásárlók.

A csokinyúl és a csokitojás a sláger (Fotó: Depositphotos)
A csokinyúl és a csokitojás a sláger (Fotó: Depositphotos)

A korábbi néhány évben - a 2020-as koronavírus-járvány elejét kivéve - stabil volt az ünnepi édességforgalom, ezért a NAK és a szövetség szerint az idén is kedvező szezonban bízhatnak a magyarországi gyártók.

A növekvő árak miatt ugyan általánosan kevesebb édességet vásárolnak a magyarok, de remélhetőleg ez a tendencia a húsvéti vásárlásokat nem érinti, így a múlt években megszokott forgalom várható.

A gyártók várakozásai szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet. Remélhetőleg a vásárlók továbbra is a minőségre szavaznak, így a kakaómasszából készült termékek helyett a valódi csokoládét választják a legtöbben - olvasható a kamara és a szövetség közös közleményében.

(MTI) 
 

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo