Miért nem tudnak nagyra nőni a hazai vállalatok?

A hazai kkv-tulajdonosok mindössze 3 százaléka szeretne nemzetközi céget építeni, de a nagyvállalattá növekedés is csupán 5 százalékuk céljai között szerepel. A magyar vállalkozók több mint kétharmada nem tűz ki ambiciózus üzleti célokat maga elé. Mindez aggodalomra adhat okot, mert nagy ambíciók nélkül kevesebb lesz a hazai nagyvállalkozás, és ha kevesebb a nagyvállalkozás, kevésbé erős a gazdaság – állapítja meg a Szemléletváltó vállalkozói szemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatása. 

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mindössze a vizsgált kkv-k 10 százaléka érte el a vezetői korszakot, amikor már vannak vezetők a cégnél, akik a cégtulajdonosnak felelnek, és mindössze a válaszadók 4 százaléka jutott el a befektetői korszakba, amikor van egy megbízott vezetője a cégnek, aki a vállalkozónak felel.

„A vállalkozók fele nem ott tart, ahol szeretne! A kutatásban megvizsgáltuk azt is, hogy milyen vállalkozást szeretnének, milyen evolúciós korszakba szeretnének eljutni a vállalkozók. Bár a válaszadók fele szeretne fejlődni, itt is beigazolódott, hogy nem mernek nagyot álmodni: 54 százalékuk nem akar kilépni a mindenes korszakból” – mondta Molnár G. Dávid.

A nagy cél fejlődésre ösztönöz 

A vállalkozók legnagyobb üzleti kihívása ma a vevőszerzés (40 százalék), a hatékonyság- és profitnövelés (28 százalék), valamint a csapatépítés és motiválás (13 százalék). 

Az adatokból kitűnik, hogy a vállalkozók többsége folyamatosan képezi magát. A kezdő vállalkozók havi egy-két órát töltenek önfejlesztéssel, később ez felmegy heti 1-2 órára, majd megint csökken, és havi 2-3 órában stagnál. 

Azonban a személyes ambíció itt is befolyásolja, hogy mennyit tanul a vállalkozó: minél nagyobb céljai vannak, annál többet fejleszti magát. A legnépszerűbb önfejlesztési forma az olvasás (74 százalék), az online oktatóanyagok olvasása (44 százalék), az online képzések, tréningek (42 százalék) és az oktatóvideók fogyasztása (41 százalék). 

Véleményvezér

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo