Mi húzhatja ki a gödörből az építőipari cégeket?

Az állami megrendelések visszafogása, a magas infláció az építőipar minden szegmensében, így az építőanyag-kereskedelemben is érezteti hatását. Visszaesett a forgalom, az ágazatban működő cégek döntő többsége, 86 százaléka romló jövedelmezőséggel számol 2023-ban. Az viszont jó hír az építkezőknek, hogy az alapanyag-hiány lényegében megszűnt, az előttünk álló időszakban az árak is mérséklődhetnek. Az építőanyag-kereskedő cégek költségcsökkentő intézkedésekkel és bővített szolgáltatásokkal igyekeznek kezelni a piaci nehézségeket, kiemelt figyelmet fordítanak a munkatársak képzésére és a hatékonyságot javító digitális megoldások minél szélesebb körű alkalmazására.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás eredménye azt mutatja, hogy a kereskedők az energiahatékonyság növelésében, a termékek és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások bővítésében, a dolgozók képzésében, valamint a digitalizáció rohamos fejlődésében rejlő lehetőségek kihasználásában látja a megoldást.

A kutatás eredménye szerint az építőanyag-kereskedők egyharmada idén kénytelen csökkenteni a létszámot, 8 százalékuk azonban a jelenlegi körülmények között is bővítést tervez. A vállalkozások több mint kétharmada úgy látja, hogy a munkaerőpiacon a korábbiakhoz hasonlóan, vagy könnyebben talál szakképzett munkaerőt, így azok a cégek, amelyek új dolgozók felvételével vagy minőségi cserével kalkulálnak, vélhetően megtalálják a számításukat.

 

 

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo