A PR, azaz a Public Relations fogalma szó szerint közönségkapcsolatok. A PR jelentése viszont már nem ilyen egyértelmű, sokféleképpen szerepel a köztudatban. Magyarországon sokan csak a fizetett PR-cikkekkel (advertorial) azonosítják, pedig a PR magyarázata valójában sokkal több ennél.
„A PR momentán akár a tudatos tettek tudatos kommunikációjaként is értelmezhető” – mondta Károly Róbert PR szakértő, marketing tanácsadó, a Károly Róbert PR & Marketing | KRPR.hu alapítója, aki hozzátette ehhez kapcsolódóan, ahogy szokták mondani, a mókus is csak egy rágcsáló, csupán jó a PR-je. Ebből az egyszerű állításból is látszik azonban a PR jelentősége.
A legegyszerűbben a PR-t talán úgy lehetne definiálni, hogy hírnévépítés, hírnévkezelés vagy hírnévmenedzsment. Elsősorban ennek a gondozásával foglalkozik egy PR-ügynökség, bizonyos kommunikációs szakemberek és marketingesek. Alapvetően mindenki jó hírnevet szeretne. A leggyakrabban megfelelő szaktudással, valamint jól alkalmazott PR-eszközök és marketingkommunikációs megoldások használatával ezt támogathatjuk, és rendszerint érdemes is támogatnunk. Ebben pedig nagy segítséget nyújthatnak ebből kifolyólag a PR-szakemberek, akik átlagos havi nettó jövedelméről is most több információ kiderült.
Idén tavasszal felmérés készült a PR-tevékenységgel foglalkozók körében
2023 márciusában Károly Róbert PR szakértő, marketing tanácsadó által készült egy olyan online kutatás, amely során 134 PR-tevékenységgel foglalkozó magyar szakember került megkérdezésre. A fizetésekkel kapcsolatos kérdésekre azonban már kisebb volt a válaszadói hajlandóság.