Temu növekedése nem függ a de minimis politikától - tette hozzá.
Shein elmondta, hogy sikere az "on-demand üzleti modellnek" köszönhető, és támogatják a de minimis reformját.
Exponenciális növekedés
A néhány évvel ezelőtti indulás óta Temu és Shein mutatós Super Bowl-hirdetésekkel és rendkívül alacsony árakkal jelentkezett.
Népszerűségük akkora nyomást gyakorolt az Amazonra, az Egyesült Államok meghatározó e-kereskedelmi vállalatára, hogy a cég olyan reformokra készül, amelyek a közvetlen fogyasztói szállításokra összpontosítanak.
Az amerikai politikusok és szabályozó hatóságok szerint a Temu kényszermunkával készült termékeket árul.
A de minimis mentesség alapján az Egyesült Államokba érkező csomagok száma a 2013-as 140 millióról tavaly több mint 1 milliárdra nőtt. A Biden-kormányzat kijelentette, hogy "több, Kínában alapított e-kereskedelmi platformnál" jelenleg a 800 dolláros küszöb alatti szállítmányok a "többséget" teszik ki.
Az amerikaiak azzal vádolják a kínai vállalatokat, hogy megpróbálják megkerülni a fogyasztóvédelmi törvényeket és elkerülni a kereskedelmi akadályokat.
Az amerikai munkavállalók és vállalkozások mindenkivel versenyképesek egyenlő feltételek mellett, de a kínai e-kereskedelmi platformok visszaélnek a de minimis biztosította előnyökkel - mondta Gina Raimondo kereskedelmi miniszter.
Az American Action Forum, egy jobboldali politikai csoport úgy becsüli, hogy a 800 dolláros mentesség megszüntetése "8-30 milliárd dolláros éves többletköltséggel járna, amely végül a fogyasztókra hárulna".