Lízingre már nagyon viszik a személyautókat

Óriásit ugrott egy év alatt a lízingre vásárolt személykocsik száma. Ennyi autót a járvány előtti években finanszíroztattak utoljára a vevők, akikért akciókkal és kedvezményes kamatokkal is versenyeztek az autókereskedők – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. Más eszközöknél viszont látszik a vállalatok beruházási óvatossága, kivéve az építőipari gépek lízingjét, ami csúcsot döntött 2024-ben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A teljes lízingpiac által finanszírozott összeg 970 milliárd forintra nőtt 2024-ben, ami 6 százalék feletti bővülés a korábbi évhez képest. Lízing segítségével több mint 84 ezer járművet és gépet vásároltak az ügyfelek 1357 milliárd forint értékben. A lízinges vásárlók többsége új eszközt szerzett be. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a finanszírozott összeg több mint 82 százalékából ilyet vettek, csak 17,7 százalék volt a használt eszközökre igényelt lízing aránya. 

A lakosság és a cégek is több kocsit vettek

Az autós ágazat húzta 2024-ben a hazai lízingpiacot. A személygépkocsik és kisteherautók lízingje meghaladta az 550 milliárd forintot. Kiemelkedő bővülést eredményezett a lakossági vásárlások felfutása, de ebben a szegmensben még a vállalatok kereslete is tudott erősödni. Ezzel összhangban nőtt a forgalomba helyezett új gépjárművek száma is tavaly, megszűntek az ellátási láncok korábbi problémái, például a chip- és egyéb alkatrészhiány, amelyek miatt a vásárlóknak néha hónapokat, sőt akár egy-két évet is várniuk kellett a kiszemelt autóra. Sőt megjelent az igény a gyártóknál már készleten lévő autók értékesítésére, amelyekre sok esetben több millió forint kedvezményt is adtak, így végeredményben az új autók ára jellemzően csökkent a tavalyi évben.

Még a cégek is lízingre vásárolnak
Még a cégek is lízingre vásárolnak
Fotó: Depositphotos

Ugyancsak segítette az eladásokat, hogy a kamathelyzet javulásával, az importőrök által biztosított plusz kamattámogatással ismét elérhetővé vált számos autótípusra az 5 százalék alatti vagy akár 0 százalékos kamat is, ami a vételárkedvezménnyel együtt rengeteg magánszemély vásárlót vonzott vissza a kereskedésekbe – értékelte az évet a Bank360.hu-nak Hanczár Zsolt, a legnagyobb piaci szereplő, az Euroleasing Zrt. gépjármű divíziójának vezetője. Szerinte 2025-ben ez a helyzet fennmaradhat, akár még javulhat is, hiszen például haszongépjárművekre a kis- és középvállalkozások február 17-től már 3 százalékos kamattal köthetnek szerződést a Széchenyi Lízing MAX+ konstrukcióra, ami látványosan kedvezőbb az egy évvel korábbi kamatszinthez képest.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo