Levelet írtak a kormánynak és Karácsony Gergelynek – segítséget kérnek a taxisoknak

A taxis szakma számára levélben kért a koronavírus-járvány okozta válsághelyzet hosszú távú enyhítését célzó intézkedéseket a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Dr. Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől és Karácsony Gergely főpolgármestertől.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei évben a személytaxi-szolgáltatók súlyos bevételkiesést és veszteségeket szenvedtek el a COVID-19 világjárvány közvetlen és közvetett hatásai miatt. Ennek pontos mértéke jelenleg még csak becsülhető, de kétségtelen, hogy ehhez hasonló, a személytaxis vállalkozások tényleges tevékenységének felfüggesztéséhez vagy akár megszűnéséhez vezető eseményre az elmúlt évtizedekben nem volt példa. Annak érdekében, hogy ezek a veszteségek mérsékelhetők legyenek, és a remélt újrakezdés során lehetőség szerint mielőbb helyreállhasson a szolgáltatás megszokott működése, valamennyi, az ágazatra befolyással bíró szereplő támogató együttműködése szükséges.

Kép:Wikimedia

A BKIK az Országos Taxis Szövetséggel közösen ezért azonosította azokat a legfontosabb intézkedéseket, amelyek rövid- és hosszú távon hatékonyan enyhíthetik a taxis szakma a koronavírus-járvány második hullámában tapasztalható válsághelyzetét.

A BKIK javaslatai a kormány számára:

  • A hatályos szabályozás alapján személytaxi-szolgáltatás csak tíz évnél fiatalabb személygépkocsival végezhető. A jelenlegi pandémiás helyzet és a taxis ágazat ebből eredő, immár több hónapja húzódó és várhatóan még hosszabb ideig tartó bevételkiesése ugyanakkor jelentősen megnehezíti azt, hogy az autócseréhez szükséges forrásokat a vállalkozások elő tudják teremteni. Erre tekintettel a BKIK javasolja, hogy a vonatkozó jogszabály módosításával minden, a járványhelyzet tavaszi kezdetén már engedéllyel rendelkező és forgalomban lévő taxigépjármű esetében a tíz éves használati lehetőséget egy évvel emeljék meg, valamint a pandémia további elhúzódása esetén annak időszakával a használati időt tovább hosszabbítsák.
  • A BKIK örömmel tapasztalta, hogy a fenti nehézségek dacára a személytaxi-szolgáltatók a pandémia első hullámában az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft.  pályázatának keretén belül rövid idő alatt kimerítették az elektromos gépjárművek beszerzése vonatkozó keretet. A BKIK új keret megnyitását indítványozza legkésőbb 2021. év elején a személytaxi-szolgáltatás céljából használandó elektromos autók beszerzésének támogatására, amely a fenti előnyök mellett arra is lehetőséget biztosítana, hogy a pandémiás helyzet alatt költséghatékonyan lehessen ezeket a gépkocsikat üzemeltetni, illetve a pandémia elmúltával a személytaxi-ágazat a remélt fellendülésnek már egy jelentősen megújult, modernebb és környezetkímélő gépjárműparkkal kezdhessen neki.
A BKIK javaslatai a főváros számára:
  • A szervezet üdvözli a főváros azon kezdeményezését, hogy a jövőre nézve kedvezményt biztosítson a drosztdíjból. Ugyanakkor a 2020 márciusa óta eltelt időszak jelentős részében (különösen a kijárási korlátozások miatt) a taxiállomások használata gyakorlati szempontból nem volt értelmezhető. A 2020. évi, valamint a további veszteségek mérséklése érdekében a BKIK javasolja 2020 márciusa és 2021. vége között valamennyi személytaxi-szolgáltató részére egységesen, teljes egészében a drosztdíj elengedését, illetve annak 2020 márciusig visszamenőleg a megtérítést.
  • A BKIK értelmezésében a válsághelyzet a taxis ágazat tekintetében elsősorban (jellemzően a turizmus visszaeséséből eredő) kereslethiánynak tudható be, így annak enyhítése érdekében fontos a pótlólagos kereslet megteremtésének biztosítása, különös tekintettel arra is, hogy a személytaxi-szolgáltatás – jellegéből eredően – jóval biztonságosabb közlekedési formának minősül, különösen a vírus által fokozottan veszélyeztetett idősebb korosztály számára.
Emellett javasolják, hogy a főváros taxiutalványok széles körű, célzott juttatásával ösztönözze a taxiszolgáltatás igénybevételét, amelynek kidolgozásához felajánlja segítő közreműködését.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo