Legyen akármilyen szegénység, külföldi útjainkról nem mondunk le

A külföldi telelés rendületlenül népszerű volt a magyarok körében az idei szezonban – derül ki a Genertel Biztosító szerződéskötési adataiból. Akinek volt lehetősége külföldre utazni az első negyedévben, az jellemzően középkorú vagy idősebb és autóval kelt útra, a legtöbben négy napra mentek. A legnépszerűbb úti célok között szerepel Ausztria és Olaszország is. A biztosításkötés sokszor az utolsó pillanatra maradt, de a síelők tudatosabbak voltak és nagyobb arányban választottak magasabb fokú védelmet biztosító csomagot, mint a passzív pihenők.

A Központi Statisztikai Hivatal 2022 IV. negyedévére vonatkozó adatai is már azt mutatták, hogy a magyarok újra megindultak külföldre: az országhatárunkon túli utazások száma 22 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest: az év utolsó negyedévében a magyar állampolgárok 4,3 millió alkalommal utaztak külföldre. Az egynapos kiruccanások száma 12 százalékkal, a többnapos látogatásoké 42 százalékkal nőttek; átlagosan pedig 2,7 napot töltöttek a magyarok külföldön utazásaik során. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Szerbiába látogattak – az utazások kétharmada irányult ebbe a három országba.

A drága benzin se visszatartó erő, ha utazásról van szó

Noha a gázolaj és a 95-ös benzin tavaly nyári 700-800 forintos (hatósági áron 480 forintos) átlagára 2022 november óta mérséklődött, 2023 április közepéig a benzin átlagára nem csökkent 600 forint alá a KSH adatai alapján. Az autóval való, hosszabb távú utazások tehát még mindig költségesnek számítanak.

Utazni muszáj (Fotó: europaparlament.eu.hu)
Utazni muszáj (Fotó: europaparlament.eu.hu)

Ez azonban nem tartotta vissza a magyarokat külföldi útjaik során: a Genertel Biztosító 2022. december és 2023. április között megkötött utasbiztosítási adatai alapján az ügyfelek több mint kétharmada autóval kelt útra. Ez a tavalyi év azonos időszakával összevetve növekedést jelent, ugyanis az akkori adatok alapján több volt a repülős utazás, az autóval kiruccanók aránya még csak 50 százalék volt.

A Genertel adatai alapján az idei télen külföldre látogatók legnépszerűbb úti céljai a környező, autóval könnyen megközelíthető országok voltak: Ausztria, Szlovákia – melyek összecsengenek a KSH adataival is –, valamint Olaszország. Ausztria különösen népszerű volt a magyarok körében: a Genertel-szerződést kötők közel fele választotta nyugati szomszédunkat úti célul – a tavalyi év azonos időszakában ez csupán az utazók harmadának esetében volt így.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo