Legyen akármilyen szegénység, külföldi útjainkról nem mondunk le

A külföldi telelés rendületlenül népszerű volt a magyarok körében az idei szezonban – derül ki a Genertel Biztosító szerződéskötési adataiból. Akinek volt lehetősége külföldre utazni az első negyedévben, az jellemzően középkorú vagy idősebb és autóval kelt útra, a legtöbben négy napra mentek. A legnépszerűbb úti célok között szerepel Ausztria és Olaszország is. A biztosításkötés sokszor az utolsó pillanatra maradt, de a síelők tudatosabbak voltak és nagyobb arányban választottak magasabb fokú védelmet biztosító csomagot, mint a passzív pihenők.

A Központi Statisztikai Hivatal 2022 IV. negyedévére vonatkozó adatai is már azt mutatták, hogy a magyarok újra megindultak külföldre: az országhatárunkon túli utazások száma 22 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest: az év utolsó negyedévében a magyar állampolgárok 4,3 millió alkalommal utaztak külföldre. Az egynapos kiruccanások száma 12 százalékkal, a többnapos látogatásoké 42 százalékkal nőttek; átlagosan pedig 2,7 napot töltöttek a magyarok külföldön utazásaik során. A legtöbben Ausztriába, Szlovákiába és Szerbiába látogattak – az utazások kétharmada irányult ebbe a három országba.

A drága benzin se visszatartó erő, ha utazásról van szó

Noha a gázolaj és a 95-ös benzin tavaly nyári 700-800 forintos (hatósági áron 480 forintos) átlagára 2022 november óta mérséklődött, 2023 április közepéig a benzin átlagára nem csökkent 600 forint alá a KSH adatai alapján. Az autóval való, hosszabb távú utazások tehát még mindig költségesnek számítanak.

Utazni muszáj (Fotó: europaparlament.eu.hu)
Utazni muszáj (Fotó: europaparlament.eu.hu)

Ez azonban nem tartotta vissza a magyarokat külföldi útjaik során: a Genertel Biztosító 2022. december és 2023. április között megkötött utasbiztosítási adatai alapján az ügyfelek több mint kétharmada autóval kelt útra. Ez a tavalyi év azonos időszakával összevetve növekedést jelent, ugyanis az akkori adatok alapján több volt a repülős utazás, az autóval kiruccanók aránya még csak 50 százalék volt.

A Genertel adatai alapján az idei télen külföldre látogatók legnépszerűbb úti céljai a környező, autóval könnyen megközelíthető országok voltak: Ausztria, Szlovákia – melyek összecsengenek a KSH adataival is –, valamint Olaszország. Ausztria különösen népszerű volt a magyarok körében: a Genertel-szerződést kötők közel fele választotta nyugati szomszédunkat úti célul – a tavalyi év azonos időszakában ez csupán az utazók harmadának esetében volt így.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo