Noha a piaci adatok alapján a hazai ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva. Március 1-jén kezdetét vette az országos lakásbiztosítási kampány, amelynek keretében megnyílt a lehetőség, hogy a lakástulajdonosok aktualizálják, vagy más szolgáltatónál kössék újra biztosításukat. A kampány az alulbiztosítottság csökkentésére, valamint a biztosítási penetráció növelésére is pozitív hatással lehet.
Az MBH Bank által készített reprezentatív kutatás a biztosítási szokásokat vizsgálta a lakosság körében. A viszonylag magas lakásbiztosítási arány ellenére évek óta fennálló probléma, hogy a lakások jelentős része alulbiztosított: a felmérés szerint a lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente biztosítását. A most zajló lakáskampány során várhatóan 300 000 ügyfél aktualizálhatja a biztosítását, ami a jelenlegi biztosítási állomány körülbelül 10 százalékát jelenti.
„Az alulbiztosítottság legszélsőségesebb formája egyértelműen az, amikor egy lakás egyáltalán nincs biztosítva, a leggyakoribb mégis az, amikor a meglévő biztosítás nem nyújt elegendő védelmet. A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése egy olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt 10 évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől, tehát még abban az esetben is szóba jöhet az alulbiztosítottság, ha valaki elfogadta ezt a konstrukciót” – mondta el Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője.