Kiderült, mire ment az adóvisszatérítés

Az év elején a gyereket nevelők visszakapták a múlt évre jutó személyi jövedelemadó összegét.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az érintett háztartások különböző összegeket kaptak, a K&H biztos jövő felmérése szerint a visszatérítésre jogosult családok átlagosan 596 ezer forint extra bevételhez jutottak - közölte a pénzintézet. 20 százalékuk kevesebb mint 250 ezer forintot, 3 százalékuknál viszont - a két szülő együtt - több mint 1,5 millió forintot kapott. A visszatérítés összegének 33 százaléka a mindennapi kiadásokra megy el, további 33 százalékuk a megtakarításokat gyarapítja, 14 százalék adósság- vagy hiteltörlesztésre, a fennmaradó 20 százalékot pedig többek szórakozásra, utazásra költik.

Átlag 600 ezer forintot kaptak a családok (Fotó: Pixabay)

Jelentős plusz pénzzel kezdhették az idei évet a gyerekes családok, ugyanis visszakapták a tavalyi évre jutó személyi jövedelemadó összegét, jogosultanként maximum 809 ezer forintot - derül ki a K&H második negyedéves biztos jövő indexéből, amely ismerteti, hogy az 30-59 éves korosztályba tartozó szülők mekkora összeget kaptak és mire fordították az extra bevételt.

Jelentős szórás

A kutatás szerint azok a háztartások, akik hozzájutottak a visszatérítéshez - a megkérdezettek 92 százaléka - összesen átlagosan 596 ezer forint forintot kaptak, az összegek között azonban jelentős a szórás, ami érthető, hiszen országos szinten jelentős eltérések vannak a fizetések között. Az érintettek családjainak 20 százaléka 250 ezer forint alatti bevételről számolt be, további 21-21 százalékuk 250-499 ezer, illetve 500-749 ezer forinthoz jutott. Vagyis a kutatásban szereplők esetében 10-ből 4 háztartásnál 250-749 ezer forint érkezett a családi költségvetésbe. A felmérés részletes eredményeiből kiderült az is, hogy 3 százalékos volt azoknak az aránya, akiknél a háztartás bevételei több mint 1,5 millió forinttal nőttek a mindkét szülőnek járó visszatérítés eredményeként.

Mire megy?

Vegyes kép rajzolódik ki a többletbevétel felhasználását tekintve. A K&H kutatása szerint a családba érkező összeg 33 százalékát a mindennapos kiadások finanszírozására költötték a válaszadók. Ez a magas arány érhető annak fényében, hogy az idén növekedésnek indultak az árak, az év első hat hónapjában ugyanis a Központi Statisztikai Hivatal hivatalos adatai szerint az éves infláció mértéke 11,7 százalékos volt, ezen belül például az élelmiszerek ára több mint 22 százalékkal nőtt.

A visszatérítés összegének további 33 százalékát megtakarításra fordították a megkérdezettek, 14 százalékot adósság- és hiteltörlesztésre, a kérdéses összeg fennmaradó 20 százalékát pedig utazásra, szórakozásra és különböző, nem a mindennapi vásárlások körébe tartozó termékek beszerzésére költötték.

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo