Kiderült, hogyan kerülnék el a recessziót a vállalatvezetők

A koronavírus-járvány visszatérésétől, még tovább növekvő geopolitikai feszültségektől és az inflációtól tartanak leginkább a vezérigazgatók – derül ki az EY 760 CEO megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Minden második vezető cégfelvásárlást tervez egy éven belül. Két kulcsterületet is kiemeltek, ami kritikus fontosságú lesz a versenyképesség fenntartásához.

A vezetők majdnem fele (45 százalék) attól tart, hogy megint jelentős károkat okoz majd a COVID-19 járvány: ismét kijárási tilalomhoz, bezárásokhoz és az ellátási láncok szakadozásához vezethet. Az infláció negatív hatásait (43 százalék) és a geopolitikai feszültségeket (35 százalék) – köztük Oroszország Ukrajna ellen indított háborúját – is óriási kockázatnak látják a vállalat működése szempontjából.

A cégvezetők megtették az első lépések

A hármas sokkhatásnak köszönhetően a CEO-k döntő többsége (95 százalék) már el is kezdte átalakítani befektetési és működési terveit. A vezérigazgatók egy nagy része elhalasztja tervezett beruházásait.

Elkerülnék a recessziót (Fotó: Depositphotos)
Elkerülnék a recessziót (Fotó: Depositphotos)

Számos vállalat módosítja az ellátási láncait (40 százalék) és helyezi egymáshoz közelebb a működése szempontjából kritikus eszközeit (39 százalék). A válaszadók közel harmada emiatt egyes piacokról teljesen ki is vonul.

Határozott válaszok a visszaesés elkerülése érdekében

A CEO-k a bizonytalan helyzet kezeléséhez két területet tartanak kritikusan fontosnak. Az egyik, hogy az összes termékükben és szolgáltatásunkban központi elem legyen a fenntarthatóság, a másik, hogy technológiai fejlesztésekkel növeljék a vásárlóik lojalitását. Ennek érdekében jövőre már minden második cégvezető akvizíciót tervez.

„Továbbra is a felvásárlás az egyik leghatékonyabb eszköz a vállalatok számára abban, hogy adaptálódni tudjanak a megváltozott makrogazdasági környezethez, megszerezzék a szükséges képességeket a technológiai- és tudástranszferhez, valamint előre tudjanak lépni fenntarthatósági törekvéseikben. A megfelelő cégek beolvasztása tehát a növekedés kulcsa” – emelte ki dr. Vaszari Péter, az EY Stratégiai és Tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének partnere.  

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo