Az elmúlt napokban népszerű témává vált a borravaló adózása. A HelloPay Direktborravaló szolgáltatása évek óta sikerrel kínál megoldást a készpénzes környezetben széles körben ismert borravaló bankkártyával történő fizetésére. Mindezt a hatályosjogszabályoknak megfelelően, és adó és járulékmentesen biztosítja – pontosan úgy, ahogy az a készpénzben nyújtott borravalónál történne, csak a kor fizetési szokásainak és az innovatív környezetnek megfelelően, bankkártyával.
Annak ellenére, hogy a szolgáltatás évek óta elérhető és a vendégek, koncert és fesztivállátogatók nap, mint nap találkozhatnak vele, sokak számára még mindig nem teljesen egyértelmű, hogy mi minősül borravalónak, mi szervízdíjnak és ebből mit kap a felszolgáló. Emiatt a HelloPay Zrt. edukációs kampányt indít .
A témával kapcsolatosan osztotta meg tapasztalatait a média képviselőivel a Hellopay Zrt. vezérigazgatója, Varga Norbert, valamint Budapest egyik legnagyobb és legforgalmasabb szórakozóhelye, a Szimpla Kert tulajdonosa, Zsendovits Ábel - a beszélgetés moderátora Kántor Endre, a Borravaló gasztrokultúra magazin alapítója volt.
A beszélgetésből kiderült: a vendégek mintegy 90 százaléka már bankkártyával vagy okoseszközzel fizet, a borravaló összege a Direktborravaló rendszerének köszönhetően mérhetően nőtt, a borravaló a felszolgáló magán bankszámláján kerül jóváírásra, és ennek köszönhetően nő a transzparencia, nő az alkalmazottak bére és javul a kiszolgálás színvonala.