Ketyeg az óra: egy hetük maradt a lakástulajdonosoknak

Egy hete maradt a hazai lakástulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, váltanak-e lakásbiztosítást a márciusi lakásbiztosítási kampány során. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint az ügyfelek 96 százaléka, vagyis szinte mindenki találhat a jelenleginél kedvezőbb feltételű biztosítást. A legtöbbet azok takaríthatnak meg, akik legalább három éve nem változtattak a szerződésükön: ők a mostani kampányban a jelenlegi biztosításukénál 35-40 százalékkal alacsonyabb díj mellett tudnak váltani.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„Mára szinte mindenkit elért az az információ, hogy egy néhány perces kalkuláció akár 20-30 ezer forintos díjmegtakarítást is eredményezhet, ezért a tavalyinál is többen tekintik át kalkulátorok segítségével az aktuális díjkínálatot – mondta dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Az előző évi kampány tapasztalatai alapján az idei időszak végére is felpöröghet a szerződésváltások száma: az utolsó hét során még további 100-120 ezer biztosítást cserélhetnek le a lakástulajdonosok, és körülbelül ugyanennyien egyezhetnek meg jelenlegi biztosítójukkal arról, hogy meglévő szerződésük feltételeit kedvezőbbre cserélik.”

Az Insura.hu közvetítői csatornáin márciusban megkötött lakásbiztosítási szerződéseket átlagosan 42.100 forintos díjon kötik, ezen belül az online kötött szerződések átlagdíja 36 100 forint körül mozog. Ezek az értékek mintegy 3 százalékkal alakulnak a tavalyi kampány hasonló értékei felett. A piacon lakásbiztosítási termékeket kínáló 14 biztosító közül négyen: a Groupama, az Uniqa, az Alfa és a Köbe szerezték meg az új kötések 66 százalékát. Idén a szerződések egyötöde kerül ki az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül.

Az új szerződések igénybevételekor az ügyfelek tudatosan élnek a különféle díjkedvezmények lehetőségével, így például az elektronikus kommunikáció választásával – tízből kilencen vállalták a papírmentes kapcsolattartást. Ugyancsak 90 százalék azok aránya, akik már nem tartanak igényt a csekkes befizetésre, az egyösszegű éves díj befizetésével pedig 61 százaléknyian spórolnak további 5-10 százalékot a díjaikon.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo