Az Apple hiba (adott tételek többszörös befoglalása) hazánkon kívül több országban is tapasztalható volt, a magyar bankok ügyfeleit több mint 440 ezer téves tranzakcióval érintette. A bankszektor anélkül, hogy az érintett ügyfelektől egyedi panaszbejelentést kért volna, azonnal nagy erőket mozgósított, – szoros együttműködésben a Magyar Nemzeti Bank és a kártyatársaságok szakértőivel – hogy ügyfelei felé kizárólag csak az Apple alkalmazásbolttal fennálló szerződésük szerinti, jogos havi előfizetési tételek kerüljenek levonásra, beterhelésre.
Fotó: Pixabay
Minden érintett magyarországi ügyfél esetében tehát egyszer került levonásra az Apple által többszörösen kezdeményezett tranzakciók összege, melyet az érintett ügyfelek számlatörténetükben tudnak ellenőrizni.
Bízunk benne, hogy a területileg illetékes és nemzetközi hatóságok, szervek a júniusi és a mostani hibásan kezdeményezett tranzakciókhoz kapcsolódóan hatékonyan elő fogják segíteni a szolgáltatói szakmai tanulságok levonását, hasonló jövőbeni esetek megelőzését. (Magyar Bankszövetség)