Jobban félnek a magyarok a munkahely elvesztésétől, mint korábban

Novemberben a fogyasztók kissé borúlátóbban, az üzleti világ viszont valamelyest optimistábban tekint a közeljövőre, mint tette azt októberben – ez derül ki a GKI Gazdaságkutató által, – az EU támogatásával – végzett felmérés eredményeiből. A GKI konjunktúraindexe érezhetően emelkedett, a cégek foglalkoztatási szándékai javultak, áremelési terveik pedig csökkentek az előző hónaphoz képest.

A GKI üzleti bizalmi index – a szeptemberi és októberi apadás után – novemberben érezhetően (3 ponttal) emelkedett. Az utolsó őszi hónapban az iparban és különösen az üzleti szolgáltatások területén javultak, az építőiparban alig változtak az ágazati kilátások, míg a kereskedelem kissé kedvezőtlenebbé váltak. Az iparban a teljes rendelésállomány megítélése hibahatáron belül változott, a saját termelésű készletek értékelése és a következő 3 hónapban várható termelési kilátás számottevően javult havi alapon.

Az építőiparban a rendelésállomány értékelése romlott, de a foglalkoztatási várakozás javult. A kereskedelemben az előző 3 hónap üzletmenetével való elégedettség érezhetően romlott, s a készletek szintje is enyhén emelkedett, míg a következő 3 hónapban várható megrendelések megítélése nem változott. A szolgáltató ágazatban az előző három hónap üzletmenetének megítélése ugyan némileg romlott, de a következő 3 hónapra vonatkozó forgalmi és foglalkoztatási várakozás is érezhetően kedvezőbbé vált októberhez képest.

A GKI fogyasztói bizalmi index idén alapvetően emelkedő trendet követ, októberben másfél éves rekordot állított fel. November viszont enyhe negatív korrekciót hozott, az index hibahatáron belül csökkent októberhez képest. A lakosság az elmúlt 12 hónapban tapasztalt saját pénzügyi helyzetét az előző hónaphoz viszonyítva kissé romlónak értékelte. A következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi kilátás, illetve a nagy értékű fogyasztási cikkekre elkölthető saját pénz megítélése ugyanakkor alig változott.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo