Javuló hangulat mellett romlott a költekezési hajlandóság

Az elemzők által várt szintre javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A márciusi mutató mínusz 29 pontra erősödött a februári mínusz 29,6 pontról. Egy éve a mutató jóval borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, az index mínusz 30,6 ponton állt.

Spórolni kell, csak az a biztos (Fotó: Pixabay)
Spórolni kell, csak az a biztos (Fotó: Pixabay)

A fogyasztóknak a következő 12 hónapra vonatkozó konjunkturális várakozásának mutatószáma mínusz 6,6 pontról mínusz 6,4 pontra javult. A lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mérőszám mínusz 20 pontról mínusz 4,8 pontra változott, a lakosság költekezési hajlandóságát jelző mutató pedig mínusz 14,8 pontról mínusz 15 pontra romlott.

A GfK nulla feletti mutatója a lakossági fogyasztás éves szintű növekedését, a nulla alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.

A GfK szakértői szerint a márciusra vonatkozó mutató továbbra is azt jelzi, hogy nagy a bizonytalanság a fogyasztók körében, amihez hozzájárulnak a folyamatosan emelkedő árak és az is, hogy mind többen borúlátóan ítélik meg a német gazdaság idei teljesítményét. Maga a német kormány a múlt héten már vissza is fogta a idei GDP-növekedésre vonatkozó előrejelzését, azt 1,3 százalékról 0,2 százalékra rontotta. (MTI)

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo