Javuló hangulat mellett romlott a költekezési hajlandóság

Az elemzők által várt szintre javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató intézet márciusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A márciusi mutató mínusz 29 pontra erősödött a februári mínusz 29,6 pontról. Egy éve a mutató jóval borúlátóbb fogyasztói hangulatot tükrözött, az index mínusz 30,6 ponton állt.

Spórolni kell, csak az a biztos (Fotó: Pixabay)
Spórolni kell, csak az a biztos (Fotó: Pixabay)

A fogyasztóknak a következő 12 hónapra vonatkozó konjunkturális várakozásának mutatószáma mínusz 6,6 pontról mínusz 6,4 pontra javult. A lakosság jövedelmi várakozásait tükröző mérőszám mínusz 20 pontról mínusz 4,8 pontra változott, a lakosság költekezési hajlandóságát jelző mutató pedig mínusz 14,8 pontról mínusz 15 pontra romlott.

A GfK nulla feletti mutatója a lakossági fogyasztás éves szintű növekedését, a nulla alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.

A GfK szakértői szerint a márciusra vonatkozó mutató továbbra is azt jelzi, hogy nagy a bizonytalanság a fogyasztók körében, amihez hozzájárulnak a folyamatosan emelkedő árak és az is, hogy mind többen borúlátóan ítélik meg a német gazdaság idei teljesítményét. Maga a német kormány a múlt héten már vissza is fogta a idei GDP-növekedésre vonatkozó előrejelzését, azt 1,3 százalékról 0,2 százalékra rontotta. (MTI)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo