A légitársaság felelőssége a kártérítésben
A járatkésés-, illetve törlés esetén jogszabály szerint a légitársaság köteles megtéríteni az utasok kárát, amely az út hosszától függően 250-600 euró is lehet.
A kártérítés akkor jár, ha a repülőjárat legalább 180 percet késett, a járatot törölték, és erről az utazást megelőző 14 napon belül nem küldött értesítést a légitársaság, vagy visszautasították a beszállást, és készült róla írásos jegyzőkönyv.
1500 kilométeres vagy annál rövidebb útvonal esetén 250 eurót, 1500 kilométer felett 400 eurót térítenek az Európai Unión belül, az unión kívüli összekötő járat esetén 3500 kilométer felett pedig akár 600 eurót is fizethetnek.
Az utasbiztosítás segítség lehet a behajtásban
A kártérítés azonban nem automatikus, az utasnak kell külön benyújtania az igényt a légitársaság felé. Az összeg behajtása nem mindig egyszerű folyamat, főleg, ha a légitársaság például arra hivatkozik, hogy a repülőtér hibájából történt a késés vagy a törlés. Az utasbiztosításhoz tartozó asszisztencia szolgáltatásoknál van arra lehetőség, hogy a biztosító partnercégén keresztül történjen az ügyintézés és fedezzék az ezzel járó adminisztrációs költségeket, így az utas a légitársaságtól behajtott teljes kártérítési összeget hiánytalanul megkaphatja.