Így is csökkenthetik költségeiket a vállalatok

A jelenlegi gazdasági recesszió idején minden vállalatnak jobban oda kell figyelnie a költségeire, és ez alól nem kivétel a munkaerő-költség sem. Főleg, mivel sokszor ez az egyik legnagyobb kiadás a kis- és középvállalatok életében. A diákmunkások alkalmazása – akár átmeneti időszakra – esetükben jelentős segítséget jelenthet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az állandó munkaerő mellett egy átlagos cégnek jellemzően a nyári szabadságolások idejére vagy szezonális munkára lehet szüksége további munkatársak bevonására. Sokszor azonban nem kifizetődő ezért employer branding kampányokat indítani és végig vinni egy teljes toborzási folyamatot. Ilyenkor lehet jó megoldás a diákok bevonása, akiket jellemzően iskolaszövetkezeteken keresztül lehet elérni.

Sok diák dolgozik iskola mellett egész évben – heti átlagosan 20 órát – de nyaranta ezrével jelentkeznek a fiatalok, akik nyári munkával szeretnének némi jövedelemre szert tenni. Ez az iskolai szünetben akár már 15 éves kortól lehetséges” – mondja Lator Sándor, a MADS - Márton Áron Iskolaszövetkezet igazgatósági tagja. - „Idén a tavalyihoz hasonló számokat várunk, tehát a potenciális fiatal munkavállalókból nem lesz hiány.”

De miért éri meg egy vállalatnak a még iskolás korosztály bevonása? Egyrészt azért, mert már idejében kötődést tud így kiépíteni a jövőbeli munkavállalókkal, akár adatbázist is tud építeni, amely jól jön majd, amikor hosszabb távra keres képzett munkaerőt.

Már 15 éves kortól lehet munkát vállalni (Fotó: Depositphotos)
Már 15 éves kortól lehet munkát vállalni (Fotó: Depositphotos)

Másrészt a Z-generáció számára a legfontosabb igazodási pont a saját korosztályuk, és a jó munkáltatónak a diákmunkások hírét viszik. Ez pedig többet ér bármilyen csillogó employer branding kampánynál.

Fontos szempont, hogy az iskolaszövetkezeten keresztül foglalkoztatott diákok bejelentése és a foglalkoztatás adminisztrációja sem a vállalat felelőssége, a munkabért pedig nem terhelik egyéb járulékok.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo