Így csúsznak félre a viták az építőipari vállalkozók között

Egy friss felmérés azt vizsgálta, hogy milyen gondokat okozhat a fővállalkozók és a velük dolgozó csapatok, az alvállalkozók közötti rossz kommunikáció. E mellett az eredmények azt is bemutatják, hogy a digitális technológia alkalmazása miként javítja a felek közötti információáramlást, ami kulcsfontosságú a projektek sikeres megvalósításában.

A PlanRadar európai ügyfelei körében végzett saját felmérésének eredményeiből egy olyan iparág képe rajzolódik ki, aminek működését számos esetben félreértések, elavult munkavégzési folyamatok, megoldások jellemzik.

Az pedig különösen aggasztó, hogy ötből négy generálkivitelező (a válaszadók 78 százaléka) úgy nyilatkozott, nem bízik meg teljes mértékben az alvállalkozóiban, nem biztos abban, hogy teljeskörűen elvégzik azt a munkát, amire leszerződtek, ami megnehezíti a minőségbiztosítással kapcsolatos elvárások teljesítését. Ezeket a problémákat számos esetben a felek közötti rossz kommunikáció, jellemzően a megbízás részleteinek tisztázatlansága okozza, ami zavart kelt és a válaszadók négyötödének tapasztalatai szerint vitákhoz vezet.

Fő a kommunikáció (Fotó: Depositphotos)
Fő a kommunikáció (Fotó: Depositphotos)

Megdöbbentő, de igaz, hogy a megkérdezettek csaknem fele úgy nyilatkozott, nem kap elegendő információt az alvállalkozóktól a megfelelő projektfelügyelet biztosításához. Így az kevésbé meglepő, hogy tízből kilenc generálkivitelező csapat tagjai komoly stresszként élik meg, hogy a megbízható adatok hiánya vakvágányra terelheti őket és az egész projektet. A szereplők közötti rossz kommunikáció ugyanis a kapcsolatok rombolása mellett késedelmes teljesítésekhez is vezet. A válaszadók csaknem 60 százaléka úgy látja, hogy az alvállalkozókkal kialakult viták negatívan befolyásolták az eredményességet.

„A projektek a rossz kommunikáció miatt hirtelen kicsúszhatnak az irányítás alól, ami késéseket okoz, szükségtelen és költséges utómunkát, elpazarolt erőforrásokat eredményez, rombolja a munkamorált. Az építőiparban a hatékony kommunikáció az egyik alap, amire a sikeres projektek épülnek” – jegyezte meg az eredményeket kommentálva Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi csapatának képviselője.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo