Idei autópálya-programok

A legnagyobb értékű megbízást a Strabag Rt. nyerte el: 34 milliárd forint annak a projektnek az értéke, amelynek során elkészül az M0-ás autópálya keleti - az M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti - részének betonburkolati kivitelezési munkája. Emellett további autópálya szakaszokra is megbízásokat adott a pályáztató.

Április végén hirdetett eredményt a Nemzeti Autópálya Rt. bíráló bizottsága három, még az elmúlt esztendő decemberében -- nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárás keretében -- meghirdetett autópálya-szakasz építési pályázata tárgyában. E szerint a Zamárdi--Balatonszárszó között megépítendő 14,2 kilométeres, 74 milliárdos beruházású útszakasz kivitelezője a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. által alkotott Völgyhíd Konzorcium lesz, amely júniusban már meg is kezdi a beruházás munkálatait. Az útszakasz átadását 2006 novemberére tervezik. Az előminősítés után a bíráló bizottság még a Betonút Szolgáltató Részvénytársaságot és a Vegyépszert is alkalmasnak tartotta az ajánlattételre.
A másik, ugyancsak az elmúlt év végén kiírt, 34 milliárd forint értékű megbízást jelentő pályázat, az M0-ás autópálya keleti -- az M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti -- részének betonburkolati kivitelezési munkáira vonatkozott: ennek győztese a Strabag Rt. lett. További, a munkára alkalmas és érvényes ajánlattal rendelkezett még a Betonút Rt. és Vegyépszer Rt. alkotta Körgyűrű Konzorcium, valamint a MOTA-Engil Engenharia Consrucao s.a., a Hídépítő Rt. és az EGÚT Útépítő Rt. Ennek, a 12,7 kilométer hosszú útetápnak az építése szintén júniusban indul, és várhatóan 2005 novemberében fejeződik be. A harmadik tender, a 4. számú főút Vecsést--Üllőt elkerülő, 12,5 kilométeres, 2x2 sávos szakaszának megépítését a Swietelsky Építő Kft. kezdi el az április végi eredményhirdetés után idén ősszel, hogy jövő év novemberében átadhassa a forgalomnak. Erre a kivitelezési munkára további öt, alkalmas ajánlat érkezett még a Betonút Szolgáltató Rt., a Mota-Engil Engenharia Consrucao s.a., a Strabag Építő Rt., az EGÚT Egri Útépítő Rt., és a Mélyépítő Budapest Kft. részéről, ám a döntést követően az említett cég kapta meg a 13 milliárd forintos megbízást.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo