Április végén hirdetett eredményt a Nemzeti Autópálya Rt. bíráló bizottsága három, még az elmúlt esztendő decemberében -- nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárás keretében -- meghirdetett autópálya-szakasz építési pályázata tárgyában. E szerint a Zamárdi--Balatonszárszó között megépítendő 14,2 kilométeres, 74 milliárdos beruházású útszakasz kivitelezője a Hídépítő Rt. és a Strabag Rt. által alkotott Völgyhíd Konzorcium lesz, amely júniusban már meg is kezdi a beruházás munkálatait. Az útszakasz átadását 2006 novemberére tervezik. Az előminősítés után a bíráló bizottság még a Betonút Szolgáltató Részvénytársaságot és a Vegyépszert is alkalmasnak tartotta az ajánlattételre.
A másik, ugyancsak az elmúlt év végén kiírt, 34 milliárd forint értékű megbízást jelentő pályázat, az M0-ás autópálya keleti -- az M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti -- részének betonburkolati kivitelezési munkáira vonatkozott: ennek győztese a Strabag Rt. lett. További, a munkára alkalmas és érvényes ajánlattal rendelkezett még a Betonút Rt. és Vegyépszer Rt. alkotta Körgyűrű Konzorcium, valamint a MOTA-Engil Engenharia Consrucao s.a., a Hídépítő Rt. és az EGÚT Útépítő Rt. Ennek, a 12,7 kilométer hosszú útetápnak az építése szintén júniusban indul, és várhatóan 2005 novemberében fejeződik be. A harmadik tender, a 4. számú főút Vecsést--Üllőt elkerülő, 12,5 kilométeres, 2x2 sávos szakaszának megépítését a Swietelsky Építő Kft. kezdi el az április végi eredményhirdetés után idén ősszel, hogy jövő év novemberében átadhassa a forgalomnak. Erre a kivitelezési munkára további öt, alkalmas ajánlat érkezett még a Betonút Szolgáltató Rt., a Mota-Engil Engenharia Consrucao s.a., a Strabag Építő Rt., az EGÚT Egri Útépítő Rt., és a Mélyépítő Budapest Kft. részéről, ám a döntést követően az említett cég kapta meg a 13 milliárd forintos megbízást.
Idei autópálya-programok
A legnagyobb értékű megbízást a Strabag Rt. nyerte el: 34 milliárd forint annak a projektnek az értéke, amelynek során elkészül az M0-ás autópálya keleti - az M5-ös autópálya és a 4. számú főút közötti - részének betonburkolati kivitelezési munkája. Emellett további autópálya szakaszokra is megbízásokat adott a pályáztató.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.