„Trendszerű visszaesésről nem beszélhetünk, mivel az előző hónapokban átlag felett regisztráltak behozott személyautókat, de a mostani adat is azt erősíti meg, hogy az import mértéke immár több mint egy éve képtelen elmozdulni a havi 9 ezres darabszám közeléből - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – A márciusi csökkenés is megerősíti azt a korábbi előrejelzésünket, hogy néhány százaléknál nagyobb mértékben idén sem fog felfelé mozdulni a behozott autók mennyisége.”
A stagnálás oka az, hogy miközben a romló reáljövedelmek miatt tavaly visszaesett, és csak lassan éled újra a hazai kereslet, a nyugati piacokon a pandémiát követő időszakban jelentősen megemelkedett a használt autók átlagára. Az elmúlt hetekben tapasztalt, közel 400 forint/eurós szintig romló forintárfolyam további plusz terhet jelentett a vásárlók számára. A kereslet a reálbérek újbóli növekedésével idén már élénkülhet, és főleg az év második felétől lehet arra számítani, hogy többen választanak majd ismét a külföldi használt autók kínálatából.
A behozott használt autók között a legnépszerűbb márka továbbra is a Volkswagen 12,8 százalékos részesedéssel, melyet az év eleji kis megingást követően ismét az Opel követ (8,9 százalék), hajszálnyival előzve a Fordot (8,8 százalék). A negyedik helyet az Audi (6,7 százalék) tartja, az ötödik helyen azonban most a BMW (5,8 százalék) áll, átvéve az immár őt követő Mercedes (5,6 százalék) tavalyi pozícióját.