A kutatás eredményeit megvizsgálva az elmúlt 3 évben ingatlanjukat értékesítők közül hasonló arányban töltötték fel hirdetéseiket ingatlanhirdetési portálokra és ingatlanirodák weboldalára (44-43 százalék). Minden 10. megkérdezett próbálkozott még például nyomtatott szórólappal/hirdetéssel, minden 6. tematikus közösségimédia-csoportokkal (bár ezeket a felületeket kevésbé tekintik megbízhatónak és komolyan vehetőnek), minden 5. pedig általános apróhirdetési oldalon is.
„A megvalósult tranzakciók alapján, a két legnagyobb hirdetési irányt vizsgálva kijelenthető, hogy több valós vevő érkezett ingatlanirodákon, mint ingatlanhirdetési portálokon keresztül. A megoszlás ráadásul összhangban van az elmúlt 3 évben ingatlant vásárlók oldalával is, mivel 55 százalékuk ingatlanirodák weboldalán vagy ingatlanirodák kirakatában, személyesen találta meg a neki való otthont, szemben az ingatlanhirdetési portálok 52 százalékos arányával” – mondta Máté Ferenc, a Duna House vezérigazgató-helyettese.
Fotó: Pixabay
Ha ezt a jelenséget élethelyzeti csoportok szerint is megvizsgáljuk, akkor:
- első lakást vásárlóknál és befektetőknél csupán 1-2 százalékos eltérés látható az ingatlanhirdetési portálok javára,
- és leginkább nagyobb ingatlanba költözők (upgrade) és családalapítók esetén jellemző, hogy ingatlaniroda weboldalán vagy ingatlaniroda kirakatában, személyesen találták meg az elmúlt 3 évben vásárolt ingatlanjaikat.
- A nagyobba költözőknél ráadásul az összes csoport közül a legmagasabb, 50 százalékos az arány szemben az ingatlanhirdetési portálok 28 százalékával.