Hogyan lesznek hűségesek?

A kiskereskedelemben a versenyelőny eléréséhez kulcsfontosságú, hogy figyelembe vegyük a vásárlói igényeket, állítja az Economist Intelligence Unit "Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást kellemes élménnyé" (Intelligent Merchandising: Creating a Unique Shopping Experience) című új háromrészes tanulmányának első kötete. A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelem területén vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítette az SAP megbízásából az Economist Intelligence Unit. A kutatásban résztvevő szakembereket interjú alaposa interjúnak vetették alá. .

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legjobb ügyfeleik alaposabb megismerésére és megértésére a cégek leggyakrabban a hűségkártyák adatainak elemzését választják (41%). Népszerű módszer továbbá a kutatás (26%), illetve az ösztönző programok (15%). A válaszadóknak csupán 9%-a igyekszik teljesítményét oly módon javítani, hogy levonja a konklúziót a panaszokból és a visszavitt termékekből

"Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit" - mondta el Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási igazgatója. "Tehát a kiskereskedők felelőssége, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjanak arra, hogy új és lelkesítő módon kommunikáljanak vásárlóikkal" - tette hozzá.

A kutatás további fontos megállapításai a következők:

  • A kiskereskedők leginkább a hagyományos módszereket alkalmazzák ügyfeleik hűségének megerősítésére. A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új termékeket (63%), helyi üzleti aktivitást (56%) és nyújt a különleges ügyfelek számára kedvezményeket (52%) azért, hogy növelje ügyfelei hűségét.
  • Az ügyfelek elégedettsége és megtartása a promóciós tevékenységek legfontosabb mérőszáma.  A promóciók sikerét a megkérdezettek 55%-a méri le az ügyfelek elégedettségén, míg 52% az ügyfelek megtartásának arányát elemzi. 40%-uk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső eladások számának elemzését.
  • A vezetők nagymértékben támaszkodnak az értékesítési személyzetre a "vásárlói élmény" megfigyelésében. A kiskereskedelmi ipar legkevésbé megfizetett tagjai azok, akik a legmegbízhatóbban figyelemmel tudják kísérni az ügyfelek igényeit. Az áruházon belüli forgalom (31%) és a vásárlói vélemények (31%) az ügyfelek elégedettségének fontos mérőszámai.

"Elengedhetetlen, hogy megértsük: mit akarnak a vásárlók, és pontosan azt nyújtsuk nekik a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő csatornán keresztül" - mondta el David Thomas, az SAP Retail vezető alelnöke. "A tanulmány megmutatja, hogy a kiskereskedőknek hosszú utat kell még megtenniük a végső cél eléréséig. A kiskereskedők egyre inkább felismerik, hogy a tradicionális rendszereknél többre van szükségük ahhoz, hogy valóban megérthessék ügyfeleiket." - tette hozzá.  

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo