Hogyan lesznek hűségesek?

A kiskereskedelemben a versenyelőny eléréséhez kulcsfontosságú, hogy figyelembe vegyük a vásárlói igényeket, állítja az Economist Intelligence Unit "Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást kellemes élménnyé" (Intelligent Merchandising: Creating a Unique Shopping Experience) című új háromrészes tanulmányának első kötete. A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelem területén vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítette az SAP megbízásából az Economist Intelligence Unit. A kutatásban résztvevő szakembereket interjú alaposa interjúnak vetették alá. .

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legjobb ügyfeleik alaposabb megismerésére és megértésére a cégek leggyakrabban a hűségkártyák adatainak elemzését választják (41%). Népszerű módszer továbbá a kutatás (26%), illetve az ösztönző programok (15%). A válaszadóknak csupán 9%-a igyekszik teljesítményét oly módon javítani, hogy levonja a konklúziót a panaszokból és a visszavitt termékekből

"Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit" - mondta el Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási igazgatója. "Tehát a kiskereskedők felelőssége, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjanak arra, hogy új és lelkesítő módon kommunikáljanak vásárlóikkal" - tette hozzá.

A kutatás további fontos megállapításai a következők:

  • A kiskereskedők leginkább a hagyományos módszereket alkalmazzák ügyfeleik hűségének megerősítésére. A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új termékeket (63%), helyi üzleti aktivitást (56%) és nyújt a különleges ügyfelek számára kedvezményeket (52%) azért, hogy növelje ügyfelei hűségét.
  • Az ügyfelek elégedettsége és megtartása a promóciós tevékenységek legfontosabb mérőszáma.  A promóciók sikerét a megkérdezettek 55%-a méri le az ügyfelek elégedettségén, míg 52% az ügyfelek megtartásának arányát elemzi. 40%-uk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső eladások számának elemzését.
  • A vezetők nagymértékben támaszkodnak az értékesítési személyzetre a "vásárlói élmény" megfigyelésében. A kiskereskedelmi ipar legkevésbé megfizetett tagjai azok, akik a legmegbízhatóbban figyelemmel tudják kísérni az ügyfelek igényeit. Az áruházon belüli forgalom (31%) és a vásárlói vélemények (31%) az ügyfelek elégedettségének fontos mérőszámai.

"Elengedhetetlen, hogy megértsük: mit akarnak a vásárlók, és pontosan azt nyújtsuk nekik a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő csatornán keresztül" - mondta el David Thomas, az SAP Retail vezető alelnöke. "A tanulmány megmutatja, hogy a kiskereskedőknek hosszú utat kell még megtenniük a végső cél eléréséig. A kiskereskedők egyre inkább felismerik, hogy a tradicionális rendszereknél többre van szükségük ahhoz, hogy valóban megérthessék ügyfeleiket." - tette hozzá.  

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo