Hitelt kapunk az uniós támogatások önrészének finanszírozásához

500 millió eurós hitelszerződést írt alá Baranyay László, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A szerződés megkötésének legfontosabb oka az volt, hogy az igen kedvező feltételekkel igénybe vehető hitelek révén könnyebbé válik az uniós támogatások hazai önrészének finanszírozása. Az Európai Beruházási Bank által nyújtott kedvező kondíciójú források hozzájárulnak ahhoz, hogy a Magyarország rendelkezésére álló uniós forrásokat mind szélesebb körben tudjuk felhasználni, a gazdaság fejlődése és az emberek életkörülményeinek javítására érdekében.

Kép:Pixabay

A 2014-2020-as programozási időszak alatt az Európai Beruházási Bank összesen 1 milliárd euró összegű hitelkeretet biztosít Magyarország számára az uniós programok megvalósításához kapcsolódó beruházások támogatására. A hitelt több részletben, külön-külön hitelszerződések révén veheti igénybe hazánk, a ma aláírt első hitelszerződés összege 500 millió euróról szól, ezt az összeget 3 éven belül használhatjuk fel az uniós projektek társfinanszírozására.

Az EIB hitelkerete a 2014-2020-as programozási periódus két operatív programja, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) és Környezet és Energiahatékonysági OP (KEHOP), valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz („Connecting Europe Facility”, CEF) keretében megvalósuló projektek központi költségvetési kiadásainak refinanszírozását fogja biztosítani. Ezek a fejlesztési programok Magyarország nemzetközi közúti, vasúti és vízi úti elérhetőségének javítását, illetve a városi közlekedés és az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztését szolgálják. Továbbá elősegítik a települési vízellátás, szennyvíz-elvezetés és tisztítás fejlesztését, a hulladékgazdálkodási feladatok hatékonyabb ellátását, természetvédelmi fejlesztéseket és az energiahatékonyság növelését.

Mire költünk el 1200 milliárdot?
A következő uniós programozási időszakban a közlekedésfejlesztésre fordítható 1200 milliárd forint több mint egynegyedét a városi és elővárosi tömegközlekedés, fennmaradó részét pedig a transzeurópai közlekedési hálózat magyarországi elemeinek közvetlen vagy közvetett fejlesztésére fordítja a kormány. Itt találja a részleteket.
Az EIB 1990 óta helyez ki hiteleket hazánkban, elősegítve ezzel gazdaságunk uniós felzárkózását. Magyarország uniós tagságával egyidejűleg, 2004 májusa óta már részvényesként működünk együtt az Európai Beruházási Bankkal. Az EIB-források lehetővé teszik a gazdaságfejlesztési célokat szolgáló beruházások költségvetési kiadásainak hosszú lejáratú, alacsony kamatozású finanszírozását, miközben a meglévő és folyamatosan csökkentendő államadósság szerkezete is kedvezőbbé válik.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo