Hisztéria alakult ki az építőanyagok piacán

Ahogy csökken az építőipar teljesíténye, úgy nő az értékesítés szerepe az építőanyag kereskedéseknél. Csökken az építőipari torta, már nem elég kiszolgálni a vevőket. Ahhoz, hogy a zsugorodó piacon, egy vállalkozás ne zsugorodjon, növelni kell a forgalmat. Ehhez azonban a korábbi évek kiszolgálási attitűdje nem lesz elég – figyelmeztet Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

A múlt év építőanyag piacát leginkább egyfajta hisztéria jellemezte. Aki tehette vásárolt, mert a beruházók attól féltek, ha nem veszik meg előre az építőanyagot, felmegy az ára, ha egyáltalán lehet kapni. Ebben a helyzetben az építőanyag kereskedések örültek, ha ki tudták szolgálni a keresletet.

Ennek hatására kissé el is bízta magát a kereskedések egy része, elhanyagolták az értékesítői feladatokat — véli Markovich Béla. A szakember emlékeztetett, hogy romlottak a próbavásárlások a statisztikái az elmúlt két évben. Mint a Mapei Kft. 30 építőanyag kereskedés körében, januárban végzett próbavásárlásából kiderült, romlott a vevők kiszolgálásának a minősége. A kereskedések átlagosan 45 százalékos eredményt értek el 2022-ben, 3 százalékponttal rosszabbat 2021-hez képest, 2020-hoz viszonyítva pedig 11 százalékponttal kevesebbet.

Ma azonban egyre lassul a kereslet, csökken az építőipari torta, élénkül a verseny. Azok a cégek, akik ugyanannyi, vagy kisebb arányban részesülnek a csökkenő tortából, azoknak vissza fog esni az eredménye.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo