Hisztéria alakult ki az építőanyagok piacán

Ahogy csökken az építőipar teljesíténye, úgy nő az értékesítés szerepe az építőanyag kereskedéseknél. Csökken az építőipari torta, már nem elég kiszolgálni a vevőket. Ahhoz, hogy a zsugorodó piacon, egy vállalkozás ne zsugorodjon, növelni kell a forgalmat. Ehhez azonban a korábbi évek kiszolgálási attitűdje nem lesz elég – figyelmeztet Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A múlt év építőanyag piacát leginkább egyfajta hisztéria jellemezte. Aki tehette vásárolt, mert a beruházók attól féltek, ha nem veszik meg előre az építőanyagot, felmegy az ára, ha egyáltalán lehet kapni. Ebben a helyzetben az építőanyag kereskedések örültek, ha ki tudták szolgálni a keresletet.

Ennek hatására kissé el is bízta magát a kereskedések egy része, elhanyagolták az értékesítői feladatokat — véli Markovich Béla. A szakember emlékeztetett, hogy romlottak a próbavásárlások a statisztikái az elmúlt két évben. Mint a Mapei Kft. 30 építőanyag kereskedés körében, januárban végzett próbavásárlásából kiderült, romlott a vevők kiszolgálásának a minősége. A kereskedések átlagosan 45 százalékos eredményt értek el 2022-ben, 3 százalékponttal rosszabbat 2021-hez képest, 2020-hoz viszonyítva pedig 11 százalékponttal kevesebbet.

Ma azonban egyre lassul a kereslet, csökken az építőipari torta, élénkül a verseny. Azok a cégek, akik ugyanannyi, vagy kisebb arányban részesülnek a csökkenő tortából, azoknak vissza fog esni az eredménye.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo