A pénzügyi bűnözés elleni harc egyik kiemelt eszköze az ügyfelek átvilágítása. Aki ebben előre tud lépni, az csökkentheti a kockázatait, mérsékelheti a költségeit és versenyelőnybe kerülhet az iparágban. A folyamatosan változó pénzügyi szektor alkalmazkodást követel meg, változnak az ügyfélelvárások és a digitális bankok online megoldásai is egyre szélesebb körben terjednek el, miközben folyamatos szabályozói ellenőrzésekkel és egyre szigorúbb jogszabályi követelményekkel is szembe kell nézniük a piaci szereplőknek.
A fenti kihívások sorába illeszkedik az ügyfelek átvilágítása is, hiszen ma már a bankok ügyfelei személyre szabottabb, kényelmesebb digitális élményeket várnak el. Nehezíti a digitális átállást, hogy a szervezeten belüli folyamatok széttöredezettek, az adatok rögzítésére és ellenőrzésére, valamint a kockázatértékelésre még mindig nagyon sok manuális munkafolyamatot alkalmaznak a szolgáltatók. Részben ennek is köszönhetően a költségek nagyon magasak. Becslések szerint a kelet-közép-európai régióban 2020-ban a megfelelési feladatokra fordított, megközelítőleg 3 milliárd dolláros költség 62 százalékát ezek a folyamatok tették ki.
Ezekre a kihívásokra előbb-utóbb minden szereplőnek válaszokat kell adnia, mely a hosszútávon fenntartható üzleti növekedés és a versenyképesség alapfeltétele. Egy hatékonyabb átvilágítási folyamat kialakítása során az alábbi megoldásokat érdemes mérlegelni: