A tavalyi év utolsó három hónapjában az OTP Bank rendszerében látható elektronikus fizetések összértéke jelentősen, az előző negyedévvel összehasonlítva 12,4, éves összehasonlításban pedig 41 százalékkal növekedett.
Az elektronikus fizetés piac sajátossága, hogy éven belül negyedévről negyedévre emelkedik a vásárlások értéke, ami az ünnepi szezon előtt éri el a csúcsát, azonban a 2022 utolsó negyedévében regisztrált növekedést már a korábbi időszaknál is erőteljesen befolyásolta az infláció. Az emelkedő volumen mellett az október-decemberi időszakban a tranzakciók darabszáma negyedéves összehasonlításban stagnált, sőt 2021 végéhez képest enyhén csökkent is. Emellett a vásárlásokon belül a korábbinál nagyobb szerepet kaptak a megélhetéshez és a rezsiköltségek kiegyenlítéséhez kapcsolódó tranzakciók.
Az OTP Bank 2022 október-december hónapjaira vonatkozó fizetési statisztikái ugyanakkor a turisták visszatéréséről is árulkodnak, hiszen a külföldi kártyás fizetések száma a covid előtti időszak adatait idézi.
2021-ről 2022 végére a POS-terminált használó kártyaelfogadó helyek száma mintegy 6 százalékkal, a SimpleBusiness megoldást választó kereskedők és szolgáltatók száma pedig közel 30 százalékkal növekedett.
Az idei év várakozásai kapcsán Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője elmondta, hogy nem látszik olyan tényező, ami fordulatot eredményezhetne az elektronikus fizetések hazai trendjében. „Arra számítunk, hogy az első negyedév eredménye gyengébb lesz, mint tavaly, amikor egyszeri plusz jövedelmek érkeztek a háztartásokhoz, mint például az adóvisszatérítés. Ha a gazdasági helyzetben nem áll be jelentős változás, úgy a forgalom 2023 folyamán tovább fog bővülni, azonban a korábbi évekkel összehasonlítva a növekedés üteme alacsonyabb lesz” – tette hozzá Hideg Noémi.