Használt mozdonyokkal újít a MÁV

A kedvezmény- és tarifareform, valamint a vármegye- és országbérletek sikerének köszönhetően jelentősen nőtt a vasúti utazást választók száma. A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. A tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok beszerzéséhez hasonlóan további használt járművel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája. A vasúttársaság a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől.

Az első két vontatójármű június második felében megérkezhet Magyarországra, érkezésük után elvégzik majd a műszaki felkészítésüket. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan már augusztusban forgalomba állnak, elsőként az észak-balatoni vonalon, ahol a nagy utasforgalmú „Kék Hullám” vonatok és az Erzsébet táborok különvonatait továbbítják majd. A további járművek ősztől folyamatosan érkezhetnek, várhatóan év végéig állhatnak forgalomba. A balatoni turisztikai szezon után a Nyugat-magyarországi nagy utasforgalmú vonatokban és a Budapest-Lajosmizse vonalon láthatják utasaink a vonatok élén.

Javulhat a színvonal
Javulhat a színvonal
Fotó: Depositphotos

A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a dán állami vasúttársaság használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt bérleti szerződést. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.

A vontatójárművek rendkívül jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, mintegy 94 százalékos a rendelkezésre állási mutatójuk a tulajdonos kimutatása szerint. A korszerűnek mondható turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta; a károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a régi, elavult mozdonyainkhoz képest. A mozdonyvezetők fülkéje ergonomikus és légkondicionált, valamint a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo