Földrengésszerű átalakulások a magyar sajtópiacon

A nyomtatott lapok jelentősége a tájékozódás piacán évről évre csökken – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A jelentés szerint a printhetilapok vesztették el legnagyobb mértékben az olvasóikat, mivel ezen a területen a fogyasztás 25,2 százalékos visszaesését regisztrálták. A havonta vagy időszakosan megjelenő periodikák keresettségében 23,5 százalékos, míg a napilapoknál 5,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legkeresettebb nyomtatott napilapok között élen jár a Blikk, amelyet 2022-ben 48 192 példányban nyomtattak, és a Kisalföld, amelyet 31 090 példányban jelentettek meg. Ami a nyomtatott lappéldány olvasottságát illeti, a napilapok vonatkozásában a listát toronymagasan a Blikk, a Bors és a Nemzeti Sport vezeti, mi több, a Blikknél a recent olvasók száma (ez az érték a legutóbbi számra jutó olvasókat mutatja) a félmillió főt is meghaladja. Mindhárom lapot legalább 200 ezer fő veszi kézbe naponta.

A kutatás szerint míg egy átlagos hetilapot 2021-ben még közel 52 700 példányban jelentettek meg, addig 2022-ben már csak 39 400 példányban nyomtattak. A korábbi években publikált legolvasottabb hetilap, a Nők Lapja vonatkozásában ugyan ezúttal nem közölt auditált adatokat a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szervezetet (MATESZ), de a Kiskegyed (121 663 példány) és a Színes RTV (111 031 példány) 2022-ben is meghaladta a százezres példányszámot.

A hetilapok közül a Szuperinfó bizonyult a legolvasottabbnak, megjelenésenként 1,35 millióan vették a kezükbe 2022-ben, míg a havonta vagy ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin volt a legnépszerűbb.

A print- és online felülettel is rendelkező napilapok közül a Blikk oldalának a legmagasabb a látogatottsága: 961 ezer embert ért el napi szinten 2022-ben. A bors.hu (Bors) látogatottsága is nőtt (294 ezerről 461 ezer főre egy év alatt), míg a harmadik leglátogatottabb weboldal, a nemzetisport.hu (Nemzeti Sport) átlagos napi felhasználóinak száma valamelyest csökkent (247 ezerről 211 ezer főre).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo