Fellendülőben a drágább háztartási készülékek

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt a háztartási elektromos készülékek forgalma 2000-ben, az előző évhez képest. Az előzetes adatokból kikövetkeztethető trend azt bizonyítja, hogy a háztartások kiadásainak lassú átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szórakoztató elektronikai készülékek piacán kimagasló növekedést regisztrált a GfK Hungária „Non Food Tracking” területe tavaly. Mennyiségben 11, értékben pedig 15 százalék pluszt értek el az eladások február-szeptemberben, az előző év hasonló időszakával egybevetve, állapítja meg Schiller Tamás területvezető.
Ugyanakkor a nagy fehér áruk (pl. hűtőszekrény, mosógép, stb.) piacának mennyiségi és értékbeni növekedése egyformán meghaladja a 8 százalékot. A kis fehér áruk, azaz háztartási kisgépek viszont mennyiségben is, értékben is némi csökkenést mutatnak.

Hordozható CD és videó magnó az élen

Az elektromos háztartási készülékek piacának mérete 2000-ben az előzetes adatok szerint tavaly 10-15 százalékkal nőtt 1999-cel szemben, és becsléseink szerint valószínűleg megközelíti a 200 milliárd forintot.
Ennek a tetemes összegnek fele jut a szórakoztató elektronikus készülékekre.
A GfK által mért termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27-31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videó magnó, audio torony, stabil audio és hordozható CD.
Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülését érte el, sorrendben a hordozható CD, videó magnó, színes tévé és audio torony.
A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

Mikrohullámú sütő és mosogatógép

Az elektromos nagygépek, másik kifejezéssel nagy fehér áruk összes forgalma valószínűleg meghaladja a 90 milliárd forintot 2000-ben. Mennyiségben az első nyolc hónap során a mikrohullámú sütő és mosogatógép eladása nőtt a legdinamikusabban, mégpedig 16-16 százalékkal. Az utánuk következő mosógép mutatója 10 százalékos.

Az értékben mért növekedésnél a mosogatógép vezeti a listát, 16 százalék plusz-szal, majd a mosógép, tűzhely és hűtőgép következik 8-9 százalékkal. Negatív trend a nagy fehér áruknál egyáltalán nincs. Eltérően a kis fehér áruktól, amelyeknél a kis mértékű, általános csökkenéssel szemben a következő áruféleségeknél tapasztalható növekedés a múlt évben: elektromos fogkefe, vízforraló, cylinder porszívó, kávéfőző, turmixgép és kenyérpirító.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo