Fellendülőben a drágább háztartási készülékek

Az inflációt meghaladó mértékben nőtt a háztartási elektromos készülékek forgalma 2000-ben, az előző évhez képest. Az előzetes adatokból kikövetkeztethető trend azt bizonyítja, hogy a háztartások kiadásainak lassú átrendeződéséből jelenleg leginkább az elektromos háztartási készülékek forgalmazói profitálnak.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szórakoztató elektronikai készülékek piacán kimagasló növekedést regisztrált a GfK Hungária „Non Food Tracking” területe tavaly. Mennyiségben 11, értékben pedig 15 százalék pluszt értek el az eladások február-szeptemberben, az előző év hasonló időszakával egybevetve, állapítja meg Schiller Tamás területvezető.
Ugyanakkor a nagy fehér áruk (pl. hűtőszekrény, mosógép, stb.) piacának mennyiségi és értékbeni növekedése egyformán meghaladja a 8 százalékot. A kis fehér áruk, azaz háztartási kisgépek viszont mennyiségben is, értékben is némi csökkenést mutatnak.

Hordozható CD és videó magnó az élen

Az elektromos háztartási készülékek piacának mérete 2000-ben az előzetes adatok szerint tavaly 10-15 százalékkal nőtt 1999-cel szemben, és becsléseink szerint valószínűleg megközelíti a 200 milliárd forintot.
Ennek a tetemes összegnek fele jut a szórakoztató elektronikus készülékekre.
A GfK által mért termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27-31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videó magnó, audio torony, stabil audio és hordozható CD.
Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülését érte el, sorrendben a hordozható CD, videó magnó, színes tévé és audio torony.
A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

Mikrohullámú sütő és mosogatógép

Az elektromos nagygépek, másik kifejezéssel nagy fehér áruk összes forgalma valószínűleg meghaladja a 90 milliárd forintot 2000-ben. Mennyiségben az első nyolc hónap során a mikrohullámú sütő és mosogatógép eladása nőtt a legdinamikusabban, mégpedig 16-16 százalékkal. Az utánuk következő mosógép mutatója 10 százalékos.

Az értékben mért növekedésnél a mosogatógép vezeti a listát, 16 százalék plusz-szal, majd a mosógép, tűzhely és hűtőgép következik 8-9 százalékkal. Negatív trend a nagy fehér áruknál egyáltalán nincs. Eltérően a kis fehér áruktól, amelyeknél a kis mértékű, általános csökkenéssel szemben a következő áruféleségeknél tapasztalható növekedés a múlt évben: elektromos fogkefe, vízforraló, cylinder porszívó, kávéfőző, turmixgép és kenyérpirító.

Véleményvezér

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo