Németh Balázs, a K&H innovációs igazgatója szerint a vállalatok újdonságokra való nyitottságát leginkább az motiválja, hogy javítsák hatékonyságukat, reagálóképességüket, magasabb szinten szolgálják ki ügyfeleiket, illetve javítsák termékeik vagy szolgáltatásaik minőségét. Az innovatív fejlesztéseket leginkább visszafogó erőnek azt látja, hogy a cégek egy része elégségesnek gondolja az eddig elvégzett újításokat, általában sem tartják eléggé innovatívnak saját ágazatukat, de ha mégis szeretnének ezzel foglalkozni, akkor gyakran küzdenek forráshiánnyal. Saját árbevételükhöz viszonyítva évek óta 10 százalék körüli részt fordítanak új megoldások bevezetésére, miközben jelentősen, 22 százalékról 16-ra esett vissza azoknak a cégeknek az aránya, amelyek pályázati támogatást nyertek valamilyen innovációra.
Az adatgyűjtés során 360 közepes és nagyvállalat innovációért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon, amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot.
(MTI)