Vegyünk példaként egy webshopot, amin generatív MI segítségével hozhatjuk létre a termék leírásokat. Első lépésben egy, a termékmenedzserek számára elérhető eszközt vezetünk be, aminek a kimenetét ők ellenőrzik. Ha már kialakult a bizalom, akkor akár a termékek leírásait automatikusan frissíthetjük a vásárlói értékelésekből vett előnyökkel vagy bevezethetünk egy termék ajánló chatbotot.
Szilárd technológiai alapokra van szükség
A generatív MI a korábbi modellek fejlettebb és nagyobb változata, ez pedig azzal jár, hogy több adatot igényel. Az adatok üzemanyagként hajtják az MI motorját, és ezek minőségén múlik, hogy meddig jutunk el az úton. Ezért egyetlen bevezetési projekt sem lehet sikeres szilárd technológiai alapok nélkül.
Pontos és a cég számára versenyelőnyt biztosító megoldáshoz nagy mennyiségű, tiszta és megbízható, saját adat hozzáadására van szükség, ebből képes a generatív MI üzleti értéket teremteni. Az adatok biztosítása mellett figyelni kell a bevezetendő megoldások fenntarthatóságára, az új információbiztonsági követelményekre, illetve arra is, hogy az előállított eredmények könnyen elérhetőek legyenek a felhasználók számára. Az üzenet egyértelmű: ne vakítson el minket a generatív MI annyira, hogy elhanyagoljuk a technológiai alapok megszilárdítását.
A webshop példájánál maradva ez azt jelenti, hogy a termékek adatai egy helyen, könnyen elérhetően álljanak rendelkezésre és ne legyenek bennük hibák. Ha automatikus frissítést vagy termékajánló asszisztenst is szeretnénk, akkor a weboldalt működtető keretrendszerrel biztosítanunk kell az integrációt és adott esetben a valós idejű adatáramlást is.