Fájdalmas folyamat zajlik épp a hazai boltokban

Tovább drágult a családi nagybevásárlás.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Régóta nem látott tempójú élelmiszerár-emelkedést mért laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár augusztusi Árkosár-felmérése.

Ebben a hónapban összességében 7,6 százalékkal került többe a családi nagybevásárlás. A 30 termékből álló mintakosaruk 36 192 forintot tett ki, 1322 forinttal többet, mint júliusban, ami 3,6 százalékos növekedés egyetlen hónap alatt.

A vizsgált 30 termék több mint harmada drágult 10 százalékot meghaladó mértékben egy év alatt. A 7,6 százalékos éves áremelkedéshez az alma és a narancslé ebben a hónapban is jócskán hozzájárult, ismét bekerültek a legjobban dráguló termékek közé. A sajtnál szintén komolyabb áremelkedés (51,7 százalék) ment végbe, de a kávénál is látványos a változás (45,8 százalék). A korábbi árstopos termékek közül nagyot emeltek a liszt árán is (38,3 százalék). A szeszes italok és üdítők összességében 19,2 százalékkal kerültek többe 2023 augusztusához képest.

Négy terméknél volt 10 százaléknál nagyobb árcsökkenés. Legjobban a krumpli lett olcsóbb, közel 29 százalékkal. Ezen kívül a margarin (-16,6 százalék), a tejföl (-15,4 százalék) és a tészta ára (-14,2 százalék) ment lejjebb tavaly augusztus óta.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo