Fájdalmas folyamat zajlik épp a hazai boltokban

Tovább drágult a családi nagybevásárlás.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Régóta nem látott tempójú élelmiszerár-emelkedést mért laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár augusztusi Árkosár-felmérése.

Ebben a hónapban összességében 7,6 százalékkal került többe a családi nagybevásárlás. A 30 termékből álló mintakosaruk 36 192 forintot tett ki, 1322 forinttal többet, mint júliusban, ami 3,6 százalékos növekedés egyetlen hónap alatt.

A vizsgált 30 termék több mint harmada drágult 10 százalékot meghaladó mértékben egy év alatt. A 7,6 százalékos éves áremelkedéshez az alma és a narancslé ebben a hónapban is jócskán hozzájárult, ismét bekerültek a legjobban dráguló termékek közé. A sajtnál szintén komolyabb áremelkedés (51,7 százalék) ment végbe, de a kávénál is látványos a változás (45,8 százalék). A korábbi árstopos termékek közül nagyot emeltek a liszt árán is (38,3 százalék). A szeszes italok és üdítők összességében 19,2 százalékkal kerültek többe 2023 augusztusához képest.

Négy terméknél volt 10 százaléknál nagyobb árcsökkenés. Legjobban a krumpli lett olcsóbb, közel 29 százalékkal. Ezen kívül a margarin (-16,6 százalék), a tejföl (-15,4 százalék) és a tészta ára (-14,2 százalék) ment lejjebb tavaly augusztus óta.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo