Fájdalmas folyamat zajlik épp a hazai boltokban

Tovább drágult a családi nagybevásárlás.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Régóta nem látott tempójú élelmiszerár-emelkedést mért laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár augusztusi Árkosár-felmérése.

Ebben a hónapban összességében 7,6 százalékkal került többe a családi nagybevásárlás. A 30 termékből álló mintakosaruk 36 192 forintot tett ki, 1322 forinttal többet, mint júliusban, ami 3,6 százalékos növekedés egyetlen hónap alatt.

A vizsgált 30 termék több mint harmada drágult 10 százalékot meghaladó mértékben egy év alatt. A 7,6 százalékos éves áremelkedéshez az alma és a narancslé ebben a hónapban is jócskán hozzájárult, ismét bekerültek a legjobban dráguló termékek közé. A sajtnál szintén komolyabb áremelkedés (51,7 százalék) ment végbe, de a kávénál is látványos a változás (45,8 százalék). A korábbi árstopos termékek közül nagyot emeltek a liszt árán is (38,3 százalék). A szeszes italok és üdítők összességében 19,2 százalékkal kerültek többe 2023 augusztusához képest.

Négy terméknél volt 10 százaléknál nagyobb árcsökkenés. Legjobban a krumpli lett olcsóbb, közel 29 százalékkal. Ezen kívül a margarin (-16,6 százalék), a tejföl (-15,4 százalék) és a tészta ára (-14,2 százalék) ment lejjebb tavaly augusztus óta.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo