Régóta nem látott tempójú élelmiszerár-emelkedést mért laptársunk, szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár augusztusi Árkosár-felmérése.
Ebben a hónapban összességében 7,6 százalékkal került többe a családi nagybevásárlás. A 30 termékből álló mintakosaruk 36 192 forintot tett ki, 1322 forinttal többet, mint júliusban, ami 3,6 százalékos növekedés egyetlen hónap alatt.
A vizsgált 30 termék több mint harmada drágult 10 százalékot meghaladó mértékben egy év alatt. A 7,6 százalékos éves áremelkedéshez az alma és a narancslé ebben a hónapban is jócskán hozzájárult, ismét bekerültek a legjobban dráguló termékek közé. A sajtnál szintén komolyabb áremelkedés (51,7 százalék) ment végbe, de a kávénál is látványos a változás (45,8 százalék). A korábbi árstopos termékek közül nagyot emeltek a liszt árán is (38,3 százalék). A szeszes italok és üdítők összességében 19,2 százalékkal kerültek többe 2023 augusztusához képest.
Négy terméknél volt 10 százaléknál nagyobb árcsökkenés. Legjobban a krumpli lett olcsóbb, közel 29 százalékkal. Ezen kívül a margarin (-16,6 százalék), a tejföl (-15,4 százalék) és a tészta ára (-14,2 százalék) ment lejjebb tavaly augusztus óta.