Értékálló befektetés a bevásárlópark és a felújított pláza

A hazai kiskereskedelmi piac az agglomerációs és a vidéki kereskedelmi parkokban, valamint a megújuló vidéki plázákban fejlődhet a leglátványosabban. A járvány és az elektronikus kereskedelem térnyerése ugyanakkor mindkét üzletközponttípusnál sokkal rugalmasabb alkalmazkodást követel bérbeadói és bérlői oldalról is.

„Igyekszünk megtartani a helyi bérlőket és még több, a helyi lakosság számára fontos szolgáltatást vagy élményelemet behozni a plázáinkba. Ezekre a változtatásokra azért volt szükség, mert az előző tulajdonosok erre kevésbé összpontosítottak” - mondta a szakember.

A felújításokat a legkorszerűbb, környezetkímélő anyagokkal, valamint berendezések beépítésével végzik, csökkentve ezzel a környezeti terhelést és hatékonyabbá téve az ingatlan üzemelését, ami végső soron a bérlők terheinek a csökkenését is jelentheti. A korszerű gépészet és a szigetelés hosszú távon megtérül.

„A világjárvány okozta kihívásokat nem csak a bevásárlóközpontok, de a mozik is sikeresen vették. A mozik az egyik leginkább válságálló egységek a plázákban. A fiatalok továbbra is szeretnek oda járni, azokban a városokban, ahol plázáink üzemelnek, általában ezek az egyetlen korszerű mozik, így népszerűségük töretlen. Családoknak is kiváló szórakozási lehetőség, ezt érzékeljük minden vidéki bevásárlóközpontunkban” – vázolta a helyzetet az igazgató.

A plázáknál egyébként azt rögzítették, hogy ugyan az utóbbi időben kevesebb a látogatás, de az egyes látogatók többet költenek egy-egy alkalommal, mint korábban. Simon Tamás reményét fejezte ki, hogy a járvány negyedik hullámában már nem, vagy, legfeljebb a maszkhasználatban lesznek korlátozások, így a 2021 nyarán mért erősebb forgalom fennmarad, illetve tovább növekszik.

A megújított Szeged Plaza kívülről (fotó: Indotek Group)
  A kereskedelmi parkok és az egymás után felújított vidéki bevásárlóközpontok továbbra is az Indotek Group teljes ingatlanportfóliójának meghatározó részei lesznek. A magyar vállalat tökéletesíteni akarja a bérlői mixeket és új megoldásokkal válaszol az elektronikus kereskedelem kihívásaira. Érzékelik, hogy a bérlők online forgalma növekvőben van és egyre több esetben részben bemutató teremként használják a plázában bérelt területüket. Ezeknek egy része az úgynevezett „click&collect” szolgáltatás, vagyis az átvételi pont funkció, miatt kisebb raktárterület növekedést is magába foglal. Az egész szakma számára általános feladatnak nevezte, hogy tisztázni kell a bérleti szerződéseknek azt a részét, amelyben meghatározzák, hogy az átvételi pont funkcióban elért bevételből milyen arányban részesedjenek a bérbeadók. A gyakorlat ugyanis az, hogy egyre többen online veszik meg a terméket a bemutató helyen pedig csak átveszik azt, de így sokszor csak az adott márka részesedik a pénzből, a pláza üzemeltetője nem. Viszonylag új elem, hogy az üzletközpontokban vagy közvetlen környékükön már nálunk is egyre több helyen jelennek meg a csomagautomaták, így a plázákban is. Ez egyfajta köztes megoldás, hiszen az ügyfél ilyenkor már bent van a bevásárlóközpont épületében, így a csomag átvétele után nagy eséllyel végezhet további vásárlást vagy impulzusvásárlást. Simon Tamás azt is hangsúlyozta, hogy nem elég mindössze a bérbeadónak rugalmasabban kezelnie a bérlőket és felújítania a közös területeket egy plázán belül. A bérlőknek maguknak is meg kell újulniuk, adott esetben teljes design- és koncepcióváltást kell végrehajtani az üzleten belül és felvonultatni a legkorszerűbb digitális eszköztárat, ami valóban élményt ad a vásárlónak. Cél, hogy a vásárló azt érezze: megéri felkelni a fotelből és letenni a telefont, majd bemenni az adott üzletközpontba.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo