„Igyekszünk megtartani a helyi bérlőket és még több, a helyi lakosság számára fontos szolgáltatást vagy élményelemet behozni a plázáinkba. Ezekre a változtatásokra azért volt szükség, mert az előző tulajdonosok erre kevésbé összpontosítottak” - mondta a szakember.
A felújításokat a legkorszerűbb, környezetkímélő anyagokkal, valamint berendezések beépítésével végzik, csökkentve ezzel a környezeti terhelést és hatékonyabbá téve az ingatlan üzemelését, ami végső soron a bérlők terheinek a csökkenését is jelentheti. A korszerű gépészet és a szigetelés hosszú távon megtérül.
„A világjárvány okozta kihívásokat nem csak a bevásárlóközpontok, de a mozik is sikeresen vették. A mozik az egyik leginkább válságálló egységek a plázákban. A fiatalok továbbra is szeretnek oda járni, azokban a városokban, ahol plázáink üzemelnek, általában ezek az egyetlen korszerű mozik, így népszerűségük töretlen. Családoknak is kiváló szórakozási lehetőség, ezt érzékeljük minden vidéki bevásárlóközpontunkban” – vázolta a helyzetet az igazgató.
A plázáknál egyébként azt rögzítették, hogy ugyan az utóbbi időben kevesebb a látogatás, de az egyes látogatók többet költenek egy-egy alkalommal, mint korábban. Simon Tamás reményét fejezte ki, hogy a járvány negyedik hullámában már nem, vagy, legfeljebb a maszkhasználatban lesznek korlátozások, így a 2021 nyarán mért erősebb forgalom fennmarad, illetve tovább növekszik. A kereskedelmi parkok és az egymás után felújított vidéki bevásárlóközpontok továbbra is az Indotek Group teljes ingatlanportfóliójának meghatározó részei lesznek. A magyar vállalat tökéletesíteni akarja a bérlői mixeket és új megoldásokkal válaszol az elektronikus kereskedelem kihívásaira. Érzékelik, hogy a bérlők online forgalma növekvőben van és egyre több esetben részben bemutató teremként használják a plázában bérelt területüket. Ezeknek egy része az úgynevezett „click&collect” szolgáltatás, vagyis az átvételi pont funkció, miatt kisebb raktárterület növekedést is magába foglal. Az egész szakma számára általános feladatnak nevezte, hogy tisztázni kell a bérleti szerződéseknek azt a részét, amelyben meghatározzák, hogy az átvételi pont funkcióban elért bevételből milyen arányban részesedjenek a bérbeadók. A gyakorlat ugyanis az, hogy egyre többen online veszik meg a terméket a bemutató helyen pedig csak átveszik azt, de így sokszor csak az adott márka részesedik a pénzből, a pláza üzemeltetője nem. Viszonylag új elem, hogy az üzletközpontokban vagy közvetlen környékükön már nálunk is egyre több helyen jelennek meg a csomagautomaták, így a plázákban is. Ez egyfajta köztes megoldás, hiszen az ügyfél ilyenkor már bent van a bevásárlóközpont épületében, így a csomag átvétele után nagy eséllyel végezhet további vásárlást vagy impulzusvásárlást. Simon Tamás azt is hangsúlyozta, hogy nem elég mindössze a bérbeadónak rugalmasabban kezelnie a bérlőket és felújítania a közös területeket egy plázán belül. A bérlőknek maguknak is meg kell újulniuk, adott esetben teljes design- és koncepcióváltást kell végrehajtani az üzleten belül és felvonultatni a legkorszerűbb digitális eszköztárat, ami valóban élményt ad a vásárlónak. Cél, hogy a vásárló azt érezze: megéri felkelni a fotelből és letenni a telefont, majd bemenni az adott üzletközpontba.