Ennyit költenek télen étteremben a magyarok

A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe, amit leginkább az ízletes ételek, a barátságos helyszín, az udvarias kiszolgálás és egy különleges fogás tesz emlékezetessé számukra – mutat rá A Kert Bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felmérése. A vendégek ilyenkor elsősorban családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek, ahol fejenként általában 5-10 ezer forint közötti értékben fogyasztanak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57 százalék), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67 százalék) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. Havonta minden negyedik nő (24 százalék) és minden harmadik férfi (36 százalék) jut el egy alkalommal vendéglőbe idehaza. Az étterembejárók negyede (27 százalék) 5 ezer forint alatt, közel felük (47 százalék) pedig 5-10 ezer forint között költ egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég (26 százalék) fizet ennél is többet az ízletes fogásokért.

Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)
Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)

Az étterem télen elsősorban családi összejövetelek, baráti találkozók, randevúk és év végi céges vacsorák színhelye. A hideg időben a hazai vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, így a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesítik leginkább előnyben (81 százalék), ezeket egymással közel hasonló arányban követik a vad-, hal- és a tésztaételek. A megkérdezettek szerint egy ilyen alkalmat leginkább az ízletes, minőségi fogások (75 százalék), az igényes, barátságos környezet (51 százalék), az udvarias kiszolgálás (42 százalék), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40 százalék) tesz emlékezetessé.

A válaszok alapján az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26 százalék), a forralt borok és puncsok (24 százalék), valamint a röviditalok (23 százalék) kerülnek előtérbe, míg a nyáron népszerű fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék ilyenkor kevesebb figyelmet kapnak a vendégek részéről.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo