Ennyit költenek télen étteremben a magyarok

A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe, amit leginkább az ízletes ételek, a barátságos helyszín, az udvarias kiszolgálás és egy különleges fogás tesz emlékezetessé számukra – mutat rá A Kert Bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felmérése. A vendégek ilyenkor elsősorban családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek, ahol fejenként általában 5-10 ezer forint közötti értékben fogyasztanak.

A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57 százalék), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67 százalék) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. Havonta minden negyedik nő (24 százalék) és minden harmadik férfi (36 százalék) jut el egy alkalommal vendéglőbe idehaza. Az étterembejárók negyede (27 százalék) 5 ezer forint alatt, közel felük (47 százalék) pedig 5-10 ezer forint között költ egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég (26 százalék) fizet ennél is többet az ízletes fogásokért.

Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)
Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)

Az étterem télen elsősorban családi összejövetelek, baráti találkozók, randevúk és év végi céges vacsorák színhelye. A hideg időben a hazai vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, így a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesítik leginkább előnyben (81 százalék), ezeket egymással közel hasonló arányban követik a vad-, hal- és a tésztaételek. A megkérdezettek szerint egy ilyen alkalmat leginkább az ízletes, minőségi fogások (75 százalék), az igényes, barátságos környezet (51 százalék), az udvarias kiszolgálás (42 százalék), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40 százalék) tesz emlékezetessé.

A válaszok alapján az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26 százalék), a forralt borok és puncsok (24 százalék), valamint a röviditalok (23 százalék) kerülnek előtérbe, míg a nyáron népszerű fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék ilyenkor kevesebb figyelmet kapnak a vendégek részéről.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo