Ennyit költenek télen étteremben a magyarok

A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe, amit leginkább az ízletes ételek, a barátságos helyszín, az udvarias kiszolgálás és egy különleges fogás tesz emlékezetessé számukra – mutat rá A Kert Bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felmérése. A vendégek ilyenkor elsősorban családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek, ahol fejenként általában 5-10 ezer forint közötti értékben fogyasztanak.

A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57 százalék), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67 százalék) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. Havonta minden negyedik nő (24 százalék) és minden harmadik férfi (36 százalék) jut el egy alkalommal vendéglőbe idehaza. Az étterembejárók negyede (27 százalék) 5 ezer forint alatt, közel felük (47 százalék) pedig 5-10 ezer forint között költ egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég (26 százalék) fizet ennél is többet az ízletes fogásokért.

Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)
Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)

Az étterem télen elsősorban családi összejövetelek, baráti találkozók, randevúk és év végi céges vacsorák színhelye. A hideg időben a hazai vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, így a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesítik leginkább előnyben (81 százalék), ezeket egymással közel hasonló arányban követik a vad-, hal- és a tésztaételek. A megkérdezettek szerint egy ilyen alkalmat leginkább az ízletes, minőségi fogások (75 százalék), az igényes, barátságos környezet (51 százalék), az udvarias kiszolgálás (42 százalék), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40 százalék) tesz emlékezetessé.

A válaszok alapján az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26 százalék), a forralt borok és puncsok (24 százalék), valamint a röviditalok (23 százalék) kerülnek előtérbe, míg a nyáron népszerű fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék ilyenkor kevesebb figyelmet kapnak a vendégek részéről.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo