Ennyit költenek télen étteremben a magyarok

A magyarok többsége télen legalább egyszer elmegy étterembe, amit leginkább az ízletes ételek, a barátságos helyszín, az udvarias kiszolgálás és egy különleges fogás tesz emlékezetessé számukra – mutat rá A Kert Bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felmérése. A vendégek ilyenkor elsősorban családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek, ahol fejenként általában 5-10 ezer forint közötti értékben fogyasztanak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57 százalék), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67 százalék) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. Havonta minden negyedik nő (24 százalék) és minden harmadik férfi (36 százalék) jut el egy alkalommal vendéglőbe idehaza. Az étterembejárók negyede (27 százalék) 5 ezer forint alatt, közel felük (47 százalék) pedig 5-10 ezer forint között költ egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég (26 százalék) fizet ennél is többet az ízletes fogásokért.

Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)
Szeretnek télen étterembe járni a magyarok (Fotó: Pixabay)

Az étterem télen elsősorban családi összejövetelek, baráti találkozók, randevúk és év végi céges vacsorák színhelye. A hideg időben a hazai vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, így a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesítik leginkább előnyben (81 százalék), ezeket egymással közel hasonló arányban követik a vad-, hal- és a tésztaételek. A megkérdezettek szerint egy ilyen alkalmat leginkább az ízletes, minőségi fogások (75 százalék), az igényes, barátságos környezet (51 százalék), az udvarias kiszolgálás (42 százalék), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40 százalék) tesz emlékezetessé.

A válaszok alapján az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26 százalék), a forralt borok és puncsok (24 százalék), valamint a röviditalok (23 százalék) kerülnek előtérbe, míg a nyáron népszerű fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék ilyenkor kevesebb figyelmet kapnak a vendégek részéről.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo