A magyar tulajdonú társaság ezer, biztosítótársaságoknál dolgozó értékesítő bevonásával végzett felmérése azt mutatta ki, hogy az optimista beállítottságú üzletkötők a munkába állástól számított első két évükben 37 százalékkal több üzletet kötnek pesszimista munkatársaikhoz képest. Hosszú távon pedig közel 60 százalékkal nagyobb hatékonysággal dolgoztak.
A munkaerőfelvételnél a munkatapasztalat, a képességek és tudásszint mellett a cégek egyre inkább vizsgálják a jelentkezők beállítottságát és sokszor ez kerül a fókuszba, mivel a hozzáállás, a tudással ellentétben, nagyon nehezen pótolható.
A pozitív hozzáállás pedig nagymértékben összefügg a munka és magánélet egyensúlyával.
Az évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét képző magyar tréningcég, a Comline Budapest Kft. jelenlegi, hazai ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy az optimizmus megléte sokszor összeköthető azzal, hogy az adott értékesítő kolléga magánélete és munkája mennyire van egyensúlyban.
(MTI)